|
|
|
|---|---|
|
den satt mitt i. när jag mäter så gick den ca 5 mm djupare än mönsterdjupet. så vad tror Ni? | |
| Skulle inte tro det | |
|
Liknande hände mig för några är sedan, och jag åkte på att köpa nytt däck. I mitt fall fick jag dock en grov spik lite vid sidan av mönstret så då var det omöjligt att sätt i en plugg. Du får nog kolla med däckfirma, men de brukar inte rekommendera att plugga däck nuförtiden. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Lektion 1: Dra aldrig ut en spik eller skruv som du kört i däcket, utan far förbi en gumigubbe och låt han göra det Varför? Jo, dagens slanglösa däck har en till viss del självvulkaniserande innerliner vilket innebär att har du en skruv i däcket så får du "bara" pyspunka, drar du ut den har du ett hål... En seriös gummiverkstad lagar sedan däcket på rätt sätt om det är reparerbart Skada och skadeställe avgör sedan vilken reparationsmetod man använder sig av, det finns olika alternativ, bla plugg, lapp och kappa Det viktiga är att reparation sker inifrån däcket för att säkerställa att stomskada ej uppstått vid exempelvis tomkörning I ditt fall Black, låter det som att du blev pålurad ett nytt däck, men det är iof svårt att säga då jag inte sett skadan Bag: Du bör nog uppsöka en gummiverkstad och få en plugg monterad där spiken satt, var det 5mm från botten av mönstret är du nära innerlinern, och kan lätt få punktering genom det nu uppkomna hålet (du hade tur att du kunde dra ut den utan luftläckage till följd) |
|
| tack för svaren. jag känner en kille som jobbar på den däckfirma så han kan nog fixa det smidigt. men jag vill ändå kolla vad forumet har för kunskaper och åsikter i ämnet. hade vart tråkigt att behöva byta ut ett nästan nytt däck. | |
| Behövdes inte åtgärdas. Har kört på utan problem sedan dess. | |
NeZaN |
Har under 1 månads tid åkt på 3 skruvar och spikar i två olika däck. Ingen av dom har gått igenom helt, så jag har inte behövt plugga. Sen kanske man ska göra det, men har nu bytt sulorna och inte fått något nytt ännu, peppar peppar, ta i trä! /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.