|
|
|
|---|---|
|
Hej, skralt utbud på begagnatmarknaden just nu men vad ska man ge för en BMW 330 -05 som rullat cirka 6000 mil? Lite lull-lull som sportstolar och ACC är önskvärd utrustning. Jag resonerar att bilen ändå är 3 år gammal och tiden för fri service borde utgå vilken dag som helst. Dessutom är det den "gamla" motorn med 258 hk (272 f.r. -08). Har sett ett fåtal över 200 tkr på blocket i skrivande stund men det låter dyrt? Hög prutmån? / Hugo | |
|
Just 330 modellen verkar stå sig mycket bra i värde jämfört med tex 325 E90 Kanske beror på att utbudet av 330 är skralt och att nypriset var mycket högre. Finns dock en 330-06 här på PowerBörsen som verkar mycket fin och prisvärd, Länk --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Tack för tipset, den hade ett vettigare pris. Dessutom med automat. Jag är egentligen ute efter en bil med manuell växellåda men 179 tkr låter rimligare. Har i och för sig kikat mest hos bilhandlare då jag funderar över ett inbyte. / Hugo |
|
|
Letar efter just ett sådant exemplar som den på Powerbörsen. Har redan försökt att maila honom. Mailen går inte fram. Skulle tro att det är en "bluffannons" för att försöka få ned priserna. MVH Christofer |
|
|
Sådant förekommer ju det med har jag försått. Ska låta det vara osagt om så är fallet nu, efter en sökning på blocket ligger de flesta runt 200 tkr och uppåt. En i Nyköping för 229 tkr t.ex. / Hugo |
|
|
crille, har du sett att han först angett fel mailadress i annonsen och sedan korrigerat? |
|
|
Det är en exceptionellt kass bild han har lyckats få till i alla fall Håkan. Dessutom, är det inte intressant att alla som ska sälja sin bil billigt alltid "glömmer" att sätta ut telefonnummer? -------------------------------- //Lövet |
|
| Nu är anonsen iallafall borta. | |
|
Inte helt ovanligt. Ni ska se att det snart dyker upp en nyregistrerad användare som minsann har köpt bilen och intygar att den är jättefin. Någon bild eller regnummer kan de dock aldrig få visa. (Ni som kommer ihåg soppan runt den M-paketerade E91 330 Touringen nickar antagligen instämmande) -------------------------------- //Lövet |
|
|
Jag minns inte Lövet, finns det en länk? Vore intressant att veta hur dessa trix fungerar. Själv är man väl så dum att man inte ens anar hur man kan bli blåst. / Hugo |
|
|
Det som hände var att det var en annons som lagts ut på en 330iM E91 Touring som var mycket billigare än alla andra. Något telefonnummer fanns inte däremot mailadress. Bilderna var antagligen tagna i tyskland. Det var flera personer som försökte komma i kontakt med annonsören men lyckades inte. Däremot dök det upp en person här på forumet som minsann hade köpt bilen och den var jättefin osv. Några bilder eller regnummer kom dock aldrig. Inte heller gjorde den användaren några fler inlägg. Annonsen var alltså endast inlagd för att någon ville försöka pressa ner prisbilden på 330 - antagligen för att han själv letade och ville pruta på andras annonser genom att hänvisa till att den minsann fanns en billigare på blocket. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Uh, vad billigt! Nog för att tiderna är dåliga men begagnatmarknaden verkar också uttömd på intressanta objekt. Man börjar ju fundera... / Hugo |
|
|
Denna bilen var dock aldrig ute på Blocket. Lite tamt att inte ens kosta på sig annons där om man vill bluffa. MVH Christofer |
|
| Länk | |
|
Frassemannen, den där bilen låg riktigt högt i pris jämfört med vad du brukar kunna köpa bilar för. Det var alltså en e46 i din länk, TS sökte en e90. |
|
|
Oooops...du har rätt BjörnB...länkade till fel annons ser jag. e90:an jag tänkte visa är borttagen....shit! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.