|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har trimmat min bil hos V-tech,nu vill jag mäta effekten på rullande landsväg eller Rototest.Någon annan som har gjort det? Har 310hk,680Nm programmet. | |
| Du kan väl göra det hos Vtech på deras dyno i Trosa? Har du RTS får du ju även enkelt original jämfört med trimmat. Titta på Vtechs hemsida ser du lite grafer. | |
|
Har RTS boxen.Var i kontakt med dem nu i veckan,ringde på måndag,skulle höra av mig på Ons pga att provbänken hade varit på turne och han kunde ej svara om jag kunde komma dit o mäta bilen på torsdag,ringde igen på onsdag,då kom vi överens om att jag skulle höra av mig på Torsdag förmiddag pga osäkerhet om bänken kunde användas,ringde på torsdag,telefon avstängd,skickade sms om att han skulle ringa mig när han fick meddelandet(det fick han kl 11.15 på Torsdag,fick sms bekräftelse att mottagaren fått meddelandet) men väntar än på samtalet......med andra ord har jag tröttnat på dem! Vill nu helst testa på annan anläggning som inte är partisk angående effekten. Är även intresserad av andra som har mätt effekt. |
|
| Länk | |
|
Ser fram emot dynotest!!! Dela med dig av resultatet sedan!!!! |
|
| MM: mät delta original - trimmat så spelar det väl ingen större roll vad det exakta resultatet blir? Angående problem att få till en körning i dynon förstår jag lite vad du menar, for själv förbi i onsdags och har försökt boka upp en körning i dynon. Det löste sig tyvärr inte men ligg på så fixar de säkert till det, när man väl får tag på dem är deras servicenivå hög. Känner du sedan för att betala extra för en dyno någon annastans så har du ju ett resultat att relatera till vilket bara är ett plus. | |
carl530 |
Jag har varit där några gånger och kollat på bänkningar. Vad jag vet kan man köra i pricip vilken dag som helst(vardagar) och även vissa helger. Som allroad skriver. Mät den först orginal och sedan med trim så du ser den relativa skillnaden! mvh |
|
Nu har jag varit o mätt effekten. 298hk & 610Nm gav motorn.Eftersom bilen efter omprogrammering inte direkt går "bra"(motorns sensorer mm ställer om sig) så blev det ingen korrekt mätning av originaleffekten!Det var hos www.amracing.se som jag gjorde mätningen.Han sa att maskinen var inställd på att inte visa några "glädjesiffror" utan verklig effekt.Kan lägga ut grafen när jag scannat den. |
|
| MM: vilket märke på dyno har de? | |
|
Allroad: Vet ej märke,kanske finns det mer info på deras hemsida? |
|
| Nej, det var därför jag frågade. Hittade inget där. Ska själv köra på en Dastek om en vecka. | |
carl530 |
MM: Hur gjordes mätningen? Var det ett svepande test? Hur mycket belasting / hur många sekunder tog testet? När jag bänkade hos V-tech förklarade dom att det ska ta samma tidi bänken som det tar i verkligheten. Alltså, Tar det 15 sekunder på 5 e vxl att gå från 1000 rpm till 5000 rpm ska det ta lika lång tid på bänken. Då har man en "ärlig" effekt. Hur var det med kylfläktar och likn? Finns det kort? Skulle vara kul att se testet Även om det inte blev korrek- hur mycke hk hade du orginal? |
| Tänkte dela med mig av 2st dokument och en filmsnutt från min körning på rullande landsväg,hur gör man för att lägga ut dem? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.