|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det går att sjustera kopplingen på min M5 e34? Tycker den tar alldeles för långt ner o känns glappig. Finns det nån luftning på dessa? MYCKET TACKSAM FÖR SVAR. M-killen | |
|
Hej igen!! går det bra med bilen? Klart du kan lufta kopplingen, är ju ett hydrauliskt system. Justering däremot tror jag inte går. Glappig??? MVH Sakke |
|
|
Hej igen DrSakke. Jo nu går den bättre än va den någonsin gått i min ägo iallafall, men den e lite bludrig fortfarande men det kan jag leva med. Ska föresten lämna in den för ventilsjustering för den låter väldigt nu helt plötsligt? Ok det går alltså att lufta kopplingen, Hur går jag till väga då? M-killen |
|
|
Glappig. det jag menade med det är att det inte är något motstånd i början när jag ska trycka ner kopplingen. Hade en 850 t5 som var sån, o den luftade jag kopplingen o den blev som ny. Tänkte det skulle gå att göra samma på denna? M-killen |
|
|
Hej! Ja, lite bluddrig kan den få vara om den går bra. Slavcyllindern sitter på förarsidan av växellådan, luftnippeln är där vill jag minnas....Om du har luftat för så är det väl inga problem därifrån. MVH Sakke |
|
|
Tack Sakke. Ska kolla på det i veckan. Tyvärr så är det ju inte samma på alla bilar i vilken ordning man ska öppna o stänga luftnippeln, med kopplingen nere eller uppe vad jag kan minnas. Men det löser sig nog. Den går väl på samma behållare som bromsarna väl? M-killen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.