|
|
|
|---|---|
|
Hej.. Har en e36 328 -95. Har märkt att det inte rinner ut något kondens vatten på min bil när ac jobbar. Ac fungerar då det blir kallt iaf. Tänkte att det kunde vara stopp i kondens slangen? Någon som vet vart ifrån slangen går och vart den rinner ut? MvH: WerPa | |
|
Har haft lite problem med att det luktar lite skumt när ac är på.. Samt var filtret lite fuktigt så jag tänkte kolla röret.. Ingen som vet vart den sitter? |
|
| Ingen som vet? | |
|
Hej Dom sitter mot torpedväggen avlånga ca:10cm breda... svarta sitter 2st på varsin sida.. tror det e dom iaf... annars borde det hänga några lösa slangar vid torped nånstans.... slå annars en pling till bmw och fråga.... //Robban |
|
|
Jag vet inte när det gäller E36. Normalt är det vara en avrinning från värmepaketets nedersta punkt och sedan en slang via någon genomföring ner genom golvet (tunneln). Med tanke på värmepakets placering brukar utloppet mynna någonstans i närheten av växellådans främre del (även ovanför lådan). Har letat på reloem men inte hittat något konkret när det gäller E36. mvh/ Anders |
|
|
Smeagoll smet före med ett korrekt svar. Va bra :-) mvh/ Anders |
|
|
Hittat ingen runt v-lådan. kanske sitter ovanför svårt att se eftersom jag inte kunde hissa upp bilden ordentligt, hade bara domkraften. Hittade ett svart gummislang ca: 6-8mm dia. mellan v-lådan och motorkudden på vänster sida. Kunde inte riktigt se vart den gick. Kan det var denna tro? Ingen som vet mer exakt vart denna sitter? MvH: WerPa |
|
|
Ingen som vet mer exakt vart detta kondens vattens rör ligger? |
|
| ska kolla på min bil imorgon.. för jag har dålig/mögel lukt när jag fimpar min ac!! återkommer med beskrivning! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.