|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag har fixat kromade dörrhandtag och låsknoppar (de som poppar ut ur dörrarna) till min E36 Compact. Nu undrar jag bara; hur göra? Jag har förstått att insida-dörr måste tas bort, men det är ju helt omöjligt att se vilken sorts skruvmejsel/insex man ska sticka in i det djupa hålet i handtaget... Någon som vet, kan ge tips? Tack på förhand mvh Kjell | |
|
Kom igen nu. Jag ställer upp i drag mot vilken annan BMW som helst om ni hjälper mig... PowerKjell OO=00=OO __--------__ |
|
|
Ingen skruvmejsel eller insex utan en torxnyckel givetvis. Hur går det med din bil annars. Har du bestämt dig för vilken (om någon) motorombyggnad det blir? ( 316, 2,1:a eller 2,5:a) |
|
|
Torxnyckel, hmm... TACK! Jo jag behåller motorn i ett ganska orört skick, förutom sportavgassystem (Supersprint) och ett KN luftfilter. Nu ser jag till att snygga till bilen, främst invändigt med rena aluminiumdetaljer (ingen fuskpanel) samt utvändigt med lackerade dörrhandtag. Jag sätter BMW M3 2000 fälg med Goodyear F1 225/45 runt om. Jag ska sedan försöka spara ett par månader och söka efter en lika välvårdad 323ti Compact. Så målsättningen blir BMW Klubbens vårrally i Stockholm nästa vår. Jag kommer då att flytta över stylingutrustningen till denna. Kan bli mkt fint :O) PowerKjell OO=00=OO __--------__ |
|
|
Kjell: Har du fått dina handtag och knoppar på plats? I så fall, var det svårt? /H |
|
|
Hasse> BMW skickade fel handtag, ett par i mörk aluminium (ser ut som titan), jag väntar fortfarande på de i krom. Beräknar få dem denna vecka, men jag lovar att återkomma med detta inom kort. Kjell oo=00=oo |
|
| Ska lägga upp bilder i läsarnas galleri, här på BMWPOWER.NU | |
|
Konstigt nog så är BMW helt kassa på att skicka ut rätt grejor. Har väntat i tre veckor på ny navkapsel till mina BBS fälgar (den lokala däckfirman sabbade en, hur jävla dum får man vara. De ser ut som muttrar - alltså snurrar man och INTE sliter ut dem rakt). Gissa hur glad man blir när man kommer för att hämta den nya. En grå navkapsel, när jag skulle ha en silver färgad. |
|
| Japp, tillsammans med dörrhandtagen hade jag beställt M-lister till dörrsidorna. Döm av min förvåning när reservdelskillen räckte över ett par standardlister, dvs de jag redan har... Men det är lugnt, bensin är ju billigt och 39 kölappar efter i kön går ju fort... :( | |
|
Kjell: Du som är "kromexpert", har du lyckats få tag i någon kromad "knapp" till handbromshandtaget? /H |
|
|
Hasse>> MH Styling har kromad handbroms-handtags-knapp :o) /KT |
|
BeeMWe playboy |
powerkjell vi får väl raca sen haha ;) Dröjjer dock, min e avställd nu. Bjudko |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.