|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
@Göteborg Nu behöver det inte vara en massa barnsjukdomar på nästa 5-serie. Dagens femma var inte direkt drabbad av en massa barnsjukdomar. Så säljarens snack var just säljsnack. |
|
| Nu är det ju inte riktigt ett alternativ för mig att vänta på F11 utan det är antingen en E61 eller ett annat märke, dvs Audi eller Mercedes. | |
|
som alltid så är de sista modellerna de bästa bilarna...så en e61 ny är nog en kanonbil kvalitetsmässigt.Och när det gäller andrahandsvärdet så finns det inga genvägar så vida du inte köpte en ny BMW Z8 eller M1.a |
|
|
Jag står inför samma dilemma. Leasingen för min 525dT går ut i juni nästa år och F10 Touring verkar komma nästa höst. Förlänga leasingen eller köpa en välutrustad E61 med bra paketrabatter? Just nu lutar det åt att det blir en E61 igen. Kanske på två år istället för tre. |
|
|
Vi köpte vår första e60 innan vi ens hade sett hur den såg ut. Årsmodell 03a.. Nu blir det nog till att behålla nuvarande e60 iaf ett år till. Hade egentligen inga som helst fel på den första e60n förutom något displayfel. Tydligen ska nuvarande ägare ha haft ruggiga problem däremot, hade blivit något elfel så att den inte gick att öppna, rutorna krånglar upp o ner hela tiden. Men köper men en ny bil så är det nog inte farligt att ta en "första årsmodell" då man får garantier osv. |
|
|
Köp en e61 med Bavaria paket innan 30 juni. Jag tänker också ta den, men vad ska man välja för läder klädsel? Tänkte ta svart metallic och svart läder, så det blir mörkt som i en grotta. För jag tror att creambeige eller grå kommer se solkiga ut efter ett tag. Vad säger ni som har dessa färger? |
|
| Jag gillar personligen inte svart skinnklädsel alls. Kommer ta Safirsvart lack och Naturbrunt skinn. Har brunt i min 330 och trivs väldigt bra med det. Kräver dock att man tar Anthracit-innertak, annars tycker jag det blir för många olika färger i kupén. Hade egentligen inte tänkt ha någon svart bil igen, men det var den enda jag föll för på E61 förutom vit, vilken jag redan har på 330:n så det går bort, samt Röd, men det kräver M-sport vilket jag inte ska ha. | |
| BMW kommer nog att förlänga dessa paketrabatter. Det brukar de göra. Mitt tips är att de förlängs året ut och innan modellen går ur produktion så kommer det ännu bättre paket och rabatter. | |
| jag star infor valet sport chassi eller inte, 17 tumm eller 18 tum? Enda erfarenhet ar X3 med sport chassi som inte alls ar bra. | |
| kajsa321: Allt är relativt. Jag har ingen egen erfarenhet av X3'an, varken med eller utan sportchassie men har testat E60 utan och det var en fin upplevelse, men bilen blir ju på tok för hög. Kör på m-sport! | |
| bilen i fraga ar en 525d, jag haller med om att bilarna ser alltid battre ut nar de ar lagre, jag tankte mer pa ak komforten, nar man laser tester sa klagas det pa standard chassi+18" dack blir stotigt | |
| kajsa321: som jag säkert skrivit innan: jag kör på 20-tummare ihop med m-sport, upplever inte det stötigt, endast bättre styrrespons. Visst, lite spårigare såklart, men det är inte så det stör. | |
|
Jag köpte ny E61:a för knappt 2 månader sen. Att vänta till 2011 på nya touringen var inget val för mig. Med bra rabatter så tyckte jag att fick en bra bil som jag kommer köra lagom tills jag byter till nästa generation. Göteborg, min förbrukning med 350 mil körda ligger på 0,7 blandad körning (ett snitt från första kilometern). Ganska bra med tanke på att det brukar vara något högre förbrukning i början. Spec på min kärra, Länk Länk 520d Touring -09 416 Carbonsvart Metallic LCSW Läder Dakota Svart 337 M Sportpaket 2NP LM Fälg Dubbeleker 135 M 456 Komfortstol fram, el. inställbar 4MS Interiörlist Aluminium Pentan 704 M Sportchassi 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak ZRP Advantage 302 Stöldlarm med Fjärrkontroll 386 Takreling 442 Dryckeshållare 464 Skidsäck 544 Farthållare med bromsfunktion 877 AG Kod ZRS Comfort 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 522 Xenonljus 534 Klimatautomatik Utrustning, fabriksmonterad 205 Automatisk växellåda 248 Eluppvärmd ratt 261 Sidoairbag bak 316 Automatisk bakluckeöppning 320 Ej Modellbeteckning 441 Rökarpaket 470 Isofixfästen 496 Stolsvärme bak 563 Belysningspaket 661 Radio BMW Business 676 HiFi Högtalarsystem |
|
|
Angående sportchassi så ger det ingen sänkning av bilen om man inte också väljer M-paket. Jag kör tyvär standardchassi med 16" och jag tycker bilen blir lite vinglig när man kommer upp i 170-180 km/h. Lite obehagligt när motorvägen svänger. Då skulle jag vilja att bilen styvade upp sig lite. Nästa femma beställer jag med sportchassi. |
|
| Gorban: dynamic drive hjälper nog mer. | |
|
Gorban> Nu är du väl ute och cyklar lite. Sportchassi innebär även sänkning, ca 15 mm. Har själv haft det, utan M-sportpaket. mvh O. |
|
|
Har också sportchassi. Bilen är snyggt sänkt och ligger hur bra som helst på vägen i farterna 120-250 km/t. Körde en 550iA med std chassi för ett tag sen. Toppen motor men läskig i kurvorna. Synd! |
|
| Eftersom det är en 520d familjetransportör jag ska skaffa så är det inte särskilt intressant huruvida den går bra i 200 på autbahn. Betydligt mer intressant är om den är bekväm över fartgupp i stadstrafik samt i 80 km/h på skakiga småvägar. Som sagt så är min 3-serie med sportchassie och 18" inte alls särskilt bekväm i de situationerna och jag vill vara säker på att den nya funkar bättre i de situationerna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.