|
|
|
|---|---|
|
Hej Efter att bmw bytt alla dörrar samt huv på garanti samt lackat hela bilen förra sommaren har den sett som ny ut. Jag har alltid parket förbannat lång bort från andra bilar för att undvika dörruppslag. Jag har varit löjligt noggran. Hellre en p-bot än ett dörruppslag har jag också tänkt ibland. Igår stod bilen längs med gatan och någon jävel har kommit och stannat pararellt för att därmed minst sagt vräka upp dörren rakt på min bil och sedan åka utan att sätta lapp på rutan. En stor krater i min förardörr, den sitter mitt på dörren men inte i vikningen. Lacken är skadad men det är bucklan som är mest irriterande. Någon som vet om det går att fixa?? Nästa gång jag ser någon som öppnar en bildörr mot en annan bil kommer jag att avreagera mig !!! Jävlar vad som ska få höra. | |
Conan999 |
Fårstår dej till 100%. Detta är typiskt en sån grej som är grymt irriterande.. Jag är likadan när jag parkerar sommarbilen, skitnoga. Har klarat mej hittills i alla fall. Man fattar inte hur en del puckon tänker. Vore ju helt underbart att få se detta live nån gång så man verkligen kan få dom att skämmas ordentligt Conan999 |
|
kolla med dessaLänk de skall kunna fixa det till relativt vettiga pengar Sen till dörr uppslag man blir tokig och arg och och och ja du vet själv Lycka till T |
|
|
Surt som faaaan det där och som sagt, jag fattar inte hur folk tänker. Visst, det kan vara en olyckshändelse men då skriver man väl en lapp och tar konsekvenserna. Ta kontakt med Jörgen på Stockholms Bilvård så kan du få hjälp med att reda ut det där. Beroende på hur skadad lacken är kanske det går att fixa, men bucklan kan han definitivt få väck. Egen erfarenhet! :( Niklas Fransosen |
|
| Ta kontakt med buckelmannen dom gör kanonjobb Jag pröjsa 300 kr per buckla, men mina var ganska små betala 300 kr för 2st . Som nytt | |
|
Toppen, jag tror det går att lösa utan omlackering. Igår fick jag min första chans att avreagera mig. Jag skulle till videoaffären, när jag parkerar vespan utanför så backar en tjej med sin gamla citroen rakt in i en Audi A8. Hon såg inte att den bilen stod bakom henne. Jag ser att hennes kille som sitter i passagerarstolen säger "kör, kör". När hon skall köra knackar jag hårt på rutan och frågar om hon skall smita. Hon stannar då omedelbart och sätter en lapp på Audin. Om hon uppgav sitt eget tel. nr vet jag inte men hade inte men har jag inte sagt till henne hade hon smitit från platsen. Kofångaren på Audin behöver helt ny rep. samt ny lack. Hennes egen bil såg ut som fan på kofångaren så hon har nog nosat på andra bilar förut. Med andra ord en sån bil man borde ge igen på när ingen ser eftersom att det inte finns någon rättvisa. |
|
|
Bra gjort! Hoppas du är i krokarna när det är min tur att bli påkörd :) |
|
|
Såg en gaska vettig grej på en mässa i Vegas i vintras, ett litet stroboskop med rörelsesensor. När någon parkerat brevid bilen så sätts det igång och får folk uppmärksammade på att det faktiskt står en bil där. Lär inte hjälpa mot barn eller fulla svennebanan-typer men de som tanklöst slår upp dörren lär ju få sig en tankeställare innan dom öppnar. Var ställbart på hur länge det skulle blinka och drevs på batteri, fästes med en liten sugpropp, om priset inte är allt för högt så slår jag nog till på ett sånt paket nästa gång jag åker över. |
|
|
BMW har redan visat den ultimata lösningen. Världen kommer att bli en bättre plats att leva på den dag uppfinningen blir standard på alla bilar: Länk Hoppas att vi en dag får se detta i listan över standardutrustning även på billiga bilar. |
|
|
Hej Har kollat med någon buckelman han tar 860 + moms och ditec tar 1080+moms. Det är tyvärr för dyrt. Någon som har förslag på någon som kan fixa runt 500kr??? |
|
|
Hej! För dyrt??? med tanke på vad??? Självrisken??? även om du har en självrisk på 500kr så är detta lönsamt att få gjort själv. Du tappar mångfaldigt med pengar på bonustap ju. Kom ihåg att omlackering kostar fort 3-4000.... 500kr= ârliga harry knackar ut med en finjusteringsslägga. MVH Sakke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.