|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har just köpt en 330 xi där öppningen av rutan i bakluckan inte fungerar, ingen händer när man trycker på knappen på torkararmen. Någon som har något tips på vad det kan vara? Tack på förhand! /Millman | |
|
Vi har bytt ett gäng knappsatser på jobbet. Mät och se om du får fram ström till knappsatsen. Får du det så bör ju knappsatsen va kass, får du inte fram någon ström så ligger inte problemet där utan någonstans på väg fram till knappsatsen. I såna fall kan det vara kabelbrott, glappkontakt, urbackade stift mm men jag skulle tippa på att du behöver byta knappsatsen. Mät på och lycka till. |
|
|
Tackar! Skall pilla i sär och mäta i morgon då. /Millman |
|
| Det verkar helt klart vara "knappsatsen" den är kraftigt korroderad och har avbrott. Nu till nästa problem någon som vet om man kan öppna bakrutan på något sätt utan att "knappen" fungerar? Behöver få upp den för att kunna lossa dom två översta skruvarna till inredningen i bakluckan så att jag ta ut allt. /Millman | |
| Använd knappen på fjärrnyckeln! Det nedersta knappen är standard programmerad till att öppna bakrutan. | |
|
Det är endast 3 knappar på mina fjärrar låsning upplåsning och backlucka vad jag vet ingen som man kan öppna bakrutan med. /Millman |
|
| Jasså! De touring jag testat har; översta knappen = låsa upp, bmw emblemet = låsa och nedersta knappen = öppna bakrutan. | |
|
Chris87: Nix, knappen du beskriver öppnar hela bakluckan, inte bara glasrutan. Och är hela bakluckan öppen är det tji att öppna glasrutan... /ElakaKatten |
|
|
Okej, då har det ändrat detta vid övergången från e46 till e90. I e46 öppnade knappen som standard bakrutan. |
|
|
Tack Dani_ ditt tips ledde mig på rätt spår direkt! :-) Nu är tryckknappen (693 kr) bytt och det funkar perfekt. Det var salt som tagit sig in i den gamla knappen och orsakat korrision. Det var dock inte helt lätt att få upp bakrutan utan knapp eller dator, jag borrade hår i den gamla knappen och kom då lite turligt åt kablarna till microbrytaren så att jag kunde kortsluta dessa så att ruran öppnade och gav åtkomst till att byta ut den. Nu kommer det att förmodligen att komma fler frågor från en nybliven BMW ägare. /Millman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.