|
|
|
|---|---|
|
Har hämtat min m3:a från verkstad då jag bytt endel saker på den bla kamkedjespännare. Startade bilen när jag hämtade den och hörde direkt att den blivit tystare i maskineriet. Innan började den rassla redan när oljan var uppe på ca 65 grader, nu låter den ytterst lite på tomgång när oljan är ca 90-100 grader. Iom att jag bara bytt spännare så funderar jag på om det kanske skulle blivit knäpptyst om jag även byter glidskenorna till kedjan. Nån med erfarenhet? Hör iofs att det låter från vanos men det kanske skulle hjälpa oljuden att tystna änu mer om man bytter detta. Men hur kan rasslet bli mindre med en ny spännare om det ursprungligen kommer från vanos? Mvh: Fredrik Tacksam för funderingar! | |
| Ingen kunnig med vettiga svar? Mvh | |
| Har inget svar på din fråga tyvärr, men vill fråga dej vad bytet av spännaren kostade? | |
| 1500:- | |
|
Detta är iofs en M50 som glid/styrskenorna havererat på, men generella tolkningar angående plastens hållbarhet är nog överförbara till M3 (S14?): Länk Mvh |
|
|
Men frågan står fortfarande kvar! Hur kan vanos påverkas av ny spännare/glidskenor som det stog i länken du skicka? Där står det ju att det klassiska slagborr ljudet från vanos är helt borta efter byte av glidskenor mm. Kan det vara så väl att det inte är vanosen som ger ifrån sig detta ljud, blir lite fundersam nu. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.