|
|
|
|---|---|
pjotor. |
Har problem med tomgången på min E36a, den kan ligga stabilt på 700varv och plötsligt börja vandra mellan ca:500-1100varv, då spelar det ingen roll om man gasar till, den fortsätter att vandra. Någon som har någon aning om felet? |
|
Jag hade samma problem strax efter inköpet av min bil. Det visade sig vara Lambdasonden. Det kostar ca 2700:- på Bmw att åtgärda.. Annars tycker jag att det låter roligare med 700:- från Biltema av alla ställen ;) Än så länge funkar det för mig med en sån iaf och har gjort det i något halvår nu. Hoppas att det ska fixa sig!! ///Andreas |
|
|
Tjenare! Pjotor.. Hae precis samma problem med min bil.. Jag bytte lamdasonden i förra veckan och då försvann problemet.. Har du tänkt på ifall bilen även drar mycket bensin?? Gjorde min iallfall ibland drog den normalt sen drack den som fasen rätt som det var. Jag köpte en universal lamdasond på mekonomen för 800:- Bmw skulle ha 1700:- för bara sonden. Så jag håller med andreglas och tror på lamdasonden. Hoppas att det löser sig. Mvh //Hebbe |
|
|
Kan det inte vara hål eller spricka i insugsslangen, det ger ju en vandrande tomgång, i alla fall hade jag så på min ... Mvh Johan |
|
|
Jag har samma problem på min 325-92 men bara när bilen är varm. Var det samma på era bilar???? X///M JOCKE |
|
|
Jocke - Japps jag har för mig att det var så för mig med till en början, men att det med tiden var så för jämnan.. ///Andreas |
|
|
Ja, när motorn blir varm brukar det visa sig. Hände mig också på min 325:a. Jag handlade för 800:- på Motornord. Har även hört att själv anslutning kan spöka och alltså ställa till samma symptom utan att lambdan egentligen är trasig. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Händer det även när motorn är kall så är det troligen tomgångmotorn som krånglar. 1500:- på BMW |
|
|
Hur var det att montera en universal lamda (skarva sladdar) kan det inte bli problem med fukt och sånt? Var sitter lamdan i en E36:a? //Daniel |
|
|
Aloo jag har ju oxå skrivit en hel del här och klagat på min tomgång som har strulat en hel del! Jag(som de andra flesta) har äntligen kommit iväg och bytt min lambda sond. Kan ju råda dej att ifall du bor i sthlm´s trakten så åk till JWR i Tyresö så får de koppla upp bilen mot en diagnosdator, då får du svar. Han tar inget för det. /Magnus Beast no.7 |
|
pjotor. |
Hebbe! Precis rätt symtom, helt plötsligt rycker bränslemätarn till och lägger sig på 2,5l/mil vid konstant hastighet. Då är det alltså med stor sannolikhet fel på lamdasonden! Kan man koppla ur den och se om problemen försvinner? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.