|
|
|
|---|---|
|
Har haft bilen inne hos bmw förra veckan. I vintras när det var som kallast så råkade jag ut för frusen vevhusventilation. Byte själva ventilen (klockan) och den nedersta slangen. Sen dess har det fuktat lite runt ventilkåpspackningen men aldrig har det luktat bränd olja i kupen. Men nu behövde jag byte dom översta slangarna till vevhusventilationen och passade på nu när den var inne att de skulle byta ventilkåpspackningen. Sedan byte det nån bälg och även o-ring till oljstickröret vid tråget. Sedan dess har jag kört typ 70-80mil. (långresa till skåne och tillbaka). Igår när vi skule handla så vd rödljus kom en lite bränd oljedoft in i kupen. När jag parkerade bilen på parkeringen så lyfte jag upp motorhuven och se om jag kunde lokalisera lukten. Och den kom mot torpedvägen. Det är lite fuktigt från vetilkåspackningen på några ställen. Kan det vara den som spökar? Kan det vara så att verkstadskillarna har slarvat när det satte ditt nya ventilkåpspackningen? Ringde dem och det ville ha in bilen nästa vecka och det trodde inte på att det var ventilkåpspackningen.!? MvH Bmw 4-ever | |
| jeg byttet packningen på min og har kjørt ca 200 mil og den er helt torr,jeg måtte bruke litt pakning på tub på den nye packningen for å få det 100% tett. | |
|
det läcker olja på sidan och mot torpedvägen. Ser ut som packningen. Kan det hända att dom ej använda någon tättningsmassa över huvudtaget? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Hämtade ut bilen från bmw idag och det hade konstaterat att det läcker från ventilkåpspackning både fram och bak på dessa "halvmånar" eller vad det nu heter. Då menade dom att det kan vara plasten som går i dessa halvmånar som kan vara sönder! Länk På bilden längs uppe på motor fram mot kylaren så är det översta delen i plast som måste bytas i så fall menar dom! Var hittar jag detta i etk? Och andra sidan har det ju inte läckt där innan så jag förstår inte varför det läcker nu efter bytet?! Då borde det ju inte det vara problemet eller?? Är så trött på dom nu. Bara hittar en massa bortförklaringar och att det inte är deras fel. Sedan hittade dom en lite läckage på nivåsensor till oljan. Det finns ju en o-ring men dom menade att det är bättrre att byta hela sensor och den kostar 1300kr och o-ringen gick på 70kr. Tycker det borde vara bättre och pröva att byta bara o-ringen men det tyckte inte dom Tips och hjälp!? MvH Bmw 4-ever |
|
| Det er vanosdekselet (plasten fram)men det skal ikke være lekkasje der eller bak på ventilkåpa hvis jobben er gjort rett,må være en mekaniker med en dårlig dag som har gjort jobben.man kan bli forbannet(arg) | |
|
Hr skriviti bloggen lite om problemet och idag första gången efter att bilen varit hos verkstaden i mån till ons så upptäckte jag den synliga oljeläckagen och den kommer på sidan på främre delen av motorn. Kolla bilderna vist är det ventilkåpspackningen!? Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk MvH Bmw 4-ever |
|
|
upptäckte nu att det läcker på långsidan mot torpedväggen så då läcker det mellan1-3 och 4-6 och det nedersta halvmånen. Kolla bilderna: Länk Länk Länk Vad säger ni om det? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Man ställer sig frågan, är packningen verkligen bytt? mvh/ Anders |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Halvmånarna ska klistras enligt boken. Länk Kan nog vara lämpligat att dra på Hermetite packning på tub på tätningsytorna o det inte tätar med bara packningen. Kåpan kan ju slå sig är ju bara plast som sagt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Den frågan har jag med ställt mig om dom verkligen byte packningen. Och jag kan köpa kåpan i plast kan ha slagit sig men den har ej läckt där innan bytet! Jag annser att jobbet ska göras om utan att jag ska betala nåt vad säger ni? Hasso var hittar hag denna kåpan i etk? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Har BMW bytt packningen skall dom ha kompens att göra ett ordentligt jobb. Det är ju BMWs egna dokumentation som hasso visar. Om det inte är bra gjort är det naturligtvis reklamation på jobbet. Du skall inte betala för fuskjobb! mvh/ Anders |
|
|
Hade inne bilen hos bmw igen och det konstaterade att dom hade monterat ventilkåpspackningen fel. Får väl hoppas nu att allt är frid o fröjd. MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.