|
|
|
|---|---|
| Om man startar bilen en kort tid (10-30 min) efter man har startat och stängt av så klarar startmotorn knappt att starta upp motorn igenmen lyckas i sista stund. Vad beror detta på? Har laddat batteriet till fullt och batteriet är inte mer än 1,5 år gammalt. | |
|
Vad är det för batteri? Bra batteri är livsviktigt i dessa bilar. 110Ah BMW original bör det vara! För mig gjorde det en enorm skillnad mot dyra alternativa batterier. Nu kan jag köra 2-5 minuters sträckor flera gånger om dagen i flera dagar utan några tecken på avmattning i batteriets kapacitet. Innan fick jag underhållsladda 1-2 ggr i månaden, och levde ändå på gränsen.. Körde även med 2 "dåliga" batterier parallellkopplade, vilket fungerade OK men inte alls lika bra som med 1 st original. |
|
|
Batteriet är orginal 110Ah men larmet var aktiverat en natt hela tiden så det tömde ut det helt. Kan detta ha försämrat det så mycket? Man känner mättade avgaser efter man har startat bilen en andra gång dessutom. Den pumpar in ordentligt med bensin för att starta.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.