|
|
|
|---|---|
|
Letar bruksbil och hittade en C180 -95 som jag var och tittade på igår. Säljaren påstod att bilen hade AC men jag tror han försökte göra en fuling på mig. Så här ser inredningen ut på bilen jag är intresserad av: Länk Detta borde väl vara ACC: Länk Hur ser man om bilen har AC? | |
|
Jag tippar på att den övre har ACC (automatic climate control) , den undre har iaf ECC (electronic climate control). På vanlig AC är det iregel vanliga värmevred och en "AC-knapp" som slår av och på kompressorn. Det är ju inte direkt svårt att avgöra om klimatanläggningen kyler så länge det är över 15 grader. Kyler den bra så skall det blåsa bra mycket kallare en lufttemperaturen. MVH Christofer |
|
|
Utblås bör mellan 2-7 grader beroende på yttertemp (läs över 15 grader) |
|
|
På min MB jag hade fanns 3 olika varianter att välja på AC: vanliga rattar och vred med en AC-knapp ACC: temperatur-skala på tempratten med automatik som håller samma temperatur. I övrigt vanliga vred och knappar som ovan ECC: Håller automatiskt inställd temperatur och reglerar automatiskt vart luften skall och hur fort fläkten skall arbeta Vad jag sett är det bara MB som har denn udda n´mittersta varianten och det är nog det man lurar sig på Kallas ofta på MB-språk för Temptronic |
|
| Bilden i den första länken är inte från någon C-klass utan från en E-klass, W124 med lilla klimatorn. | |
|
Har den en knapp som det står EC på har den AC, den ska sitta i mitten. I den 2:a länken visas ECC, dvs automatisk klimatanläggning. Som tidigare nämnt så länkar du till en W124 (E-klass) i första länken. |
|
|
Grizzly & jaken: åfanken, jag sökte på w202 och interior på google, och så dök den bilden ut. Bilen jag funderade på såg nästan likadan ut, med en ec-knapp, så då hade den visst ac. Tack för alla svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.