|
|
|
|---|---|
Juventini |
Tjena gott folk! Har haft lysande gul motorlampa ett tag. Tog den till en verkstad häromdagen varpå dom gjorde en feldiagnos där dom släckte lampan och bad mig köra ett varv o gasa rejält för att kolla om det skulle vara lambdan men den lös ej något när jag kom tillbaka så då uteslöts lambdan. Killen öppna motorhuven och kikade och var rätt så säker på att det skulle vara att den tog tjuvluft någonstans. Jag berätta att den gick latt hackigt när motorn är kall men när den blivit varm så går den kanon. Så då var han rätt övertygad om att det är någon slang som sviker sin funktion. Han bad mig boka tid och sa att det skulle max ta en timme för att lokalisera felet. Men enligt vad jag läst här på AP med liknande fel så kan det va LMM bland annat som spökar men behöver inte visa fel i diagnosen. Jag kikade på en slang som gick till topplocket som en kille bytt tidigare på sin e46 och den såg sliten och små bristningar vid änden av slangen som går in i topplocket nr 8 på denna länk Länk så vill gärna höra era råd om vad ni tycker jag ska göra, lämna in eller inte?? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.