|
|
|
|---|---|
|
om lambdasonden är trasig,får man fenomenet att bilen ryker då?att den får för mycke bensin i mellan åt.efter att min katalysator har börjat skallra så röker bilen som fan ibland.vad kan vara fel? | |
|
Skallrar katten är innehållet löst. Kommer att sluta med att det antingen brinner upp, alternativt att skiten sätter sig på tvären o blockerar avgaserna. Du lär märka det på effekten om det händer..... Det är precis vad som hänt på min bil iaf. För fet blandning (kanske pga felaktig lambdasond) ger fet blandning o det gör att katten tar stryk. Ryker det är det viktigt att kolla vilken färg avgaserna har; vit = vatten, blått = olja, svart = fet bränsleblandning. Eller så har du råkat tanka diesel *asg* |
|
|
har hittat vad det var som fick bilen att bolma.var en ventil som sitter vid insuget.har bytt den nu och bilen funkar bra nu. |
|
| Min bil ryker också utav helvete vid gaspådrag. dessvärre är röken blå. Någon som känner igen sig och vet vart felet kan vara? | |
|
Den drar olja. Kanske via vevhusvent, kolvringar eller ventilstyrningar. En lustig sak som kan hända är om man har läckage ibakkant på huvudbromscylindern, och har vacumservo, då kan bromsvätskan gå in i insuget och få motorn att ryka. Då ryker det när man bromsar! /Mats J |
|
Tanner |
kenthspringfeldt; var ligger denna ventil vid insuget min bil ryker också |
|
den ska sitta bak vid torpedväggen.vid insugsmembranet.jag bytte inte den själv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.