|
|
|
|---|---|
|
När jag ska spola framrutan så går pumpen igång samt torkarna, precis som det ska. Men pumpen slår inte ifrån när jag släpper spaken. Vet någon vad felet kan vara och hur man löser det, ska in och besikta nästa vecka. Bilen är min 525:a , E34. | |
zcooter |
Du får ta o byta reläet. Jag hade samma problem fastpå min så spökade strålkastarspolningen, jaga tror att det är samma relä. Det sitter under ett svart lock vid eller kring vänster hjulhus i motorrummet, 1:a reläet framifrån räknat,strax över 500 spänn på BMW, inte billich, men skönt att det fungerar som det skall. Du kan ju även låna av en kompis så du klarar besiktningen |
|
I den boxen har jag tre socklar men bara två reläer. Dom två sitter i de två bakre. Vilken av dom styr pumpen? |
|
zcooter |
Oj oj!!!! Vet inte men ta hjälp av en kompis o kör uteslutningsmetoden. Eller skriv upp de olika numren o surfa in på realom´s site för o se vilken det är. realom.com tror jag det är. hoppas det löser sig!! |
|
Har nu satt i fungerande relä men fortfarande samma fel. Det spelar ingen roll om jag har ett relä isatt, funktionen är den samma. Fler ideér tack.... |
|
zcooter |
.... Nej tyvärr. Jag har inga fler. Hoppas nån annan klurig medlem har något på lut... Lycka till |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.