AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.247

E36 M3 3.0 kompressor

Jag har lite funderingar kring ett projekt som jag tänkte sätta i gång nu i veckan. Det jag har kollat runt på är olika turbo samt kompressor kit och har kommit fram till att bygga en kompressormatad m3:a 3.0. Kitet som jag eventuellt vill lägga cashen på är från RMS (se länk). Det ska ge ca 431 hk i motorn och 351 hk på hjulen. Med detta kit tänkte jag också köra med rms Headers SC/GT Race som finns på samma länk. Nu till min fråga. Vad behöver jag köpa mer? Målet är att få ut en driftsäker bil med närmare 450 - 500hk. Behöver jag byta koppling, camar, kolvar etc. Kom med en setup för en driftsäker bil.

Länk

Tack på förhand!
fl
41
fload83
M3 3.0 E36 Touring -95
BMW E36 318is -93
Låter som de e första gången...

Vad du BÖR byta är kolvar och stakar, kammar byter du bara om dom har programvara för just de kammar du vill ha... Du får ju mer effekt, men värdelöst om inte programvaran är mappad med andra kammar.
Koppling bör du byta.

Ska du ta isär motorn så kan jag bara påpeka att det är SVINdyrt med packningsatser osv som du beh i över, kostade 40000:- bara i material att renovera vår 3.8.. 3.0 har jag hört kostar runt 30-35000:- plus allt jobb som ska ges bort.

Du kan gå enkla vägen och köra ARP bultar i toppen och MLS packning. Kika in på forumet på pure-pf.com

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.