|
|
|
|---|---|
|
Håller på och letar efter en bmw och har kollat efter en e34 525 först. Men har kollat mer och mer på e36 sedan med 6a. Hur är dom jämfört med coupén? Har mest kollat efter 320 då jag tror man får en finare sån än 325/328 för samma pengar. Hur går sedanen körmässigt om man jämför med coupén ? Känns som e36an har bättre väghållning än e34? Eller är det likvärdigt ? | |
|
Skillnaden mellan coupen och sedanen finns inte, i standard utförande alltså. Sen så är det vanligt att så gamla bilar antingen fick uppgraderade grejer, eller så har de försummats, så testa ett par stycken! Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Okej det låter ju kanon. Då jag nästan tycker att e36 sedan ser coolare ut än coupén. | |
| coupén är snyggare särskilt med m-paktet. den borde ju också vara mer vridstyv eftersom den bara har två dörrar.l | |
| Nja jag gillar m3 sedan mer än coupén. Tycker att coupén är så vanlig | |
|
Själv gillar jag inte alls sedankarossen. För ett halvt år sen så hade jag valt en coupe, men nu ska man släpa en bökig barnvagn med sig och då börjar touringen se vackrare och vackrare ut. Nu är jag ute efter en fin E46 touring, trots att jag brukade säga NO WAY! Men som förälder får man omprioritera en del... Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Coupen är lite förstärkt i chassie i jämförelse med sedanen och väger därför ca 60kg mer tjänstevikt. Men det är inget som känns när man kör. Mvh /T |
|
|
coupén är också 1cm bredare än sedanen samt 2cm lägre och har 20cm kortare vändcirkel, inte för att allt de gör så stor betydelse men men. har ägt både coupé och sedan och sedanen vinner överlägset i komfort och smidighet, coupén är grymt mycket snyggare och bättre körglädje enligt mig, men mycket klumpigare dörrar och så är bältet jobbigt att dra fram för den som är kort hehe. varför åka fort när man kan åka brett!! =) |
|
|
haha, ja det där jäkla bältet är låååångt bort. Lilla pluppen på bältet är dessutom borta så spännet finns att hämta vid instegslisten :) Coupé för 2, sedan för fler. Är inte så mycket svårare än så :) |
|
| Köp sedanen, speciellt om du tycker den är snyggare. Den är ju billigare alternativt får du en finare för samma pengar som Coupén. 323/325/328 är däremot att föredra gentemot 320 =) | |
|
I ditt län och angränsande =) Budgetalternativ? Länk Ser verkligen riktigt fin ut för pengarna om man kan fixa tjuvströmmen! Länk |
|
|
Sorry för trippelpost , men varför inte det här fina exet på AP? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.