AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.368

mb s 500 99-00? samt w140

mo
75
momo86
ägen för tillfället en bmw 523i 97a
hejsan har kollat på ett par s 500 både 99-00 samt de äldre karossen w140 vad måste man tänka på innan köp är dom bra el? provkörde en s 500 99 tyckte den hade lite bättre drag än en bmw x5 4,6 va är bra?

vill gärna ha andras åsikter både x5 4,6 samt mb s 500

albitar
Luftfjädringen och elektroniken på W220 hade fått mig att hålla mig LÅNGT borta från allting tillverkat innan faceliften 2003, efter det blev det lite bättre men långt ifrån perfekt.

W140 är en bättre bil, hittar du en 96-98 i fint skick har du en vän för livet, men även dessa bilar har ganska mycket elektronik och går något sönder kostar det en slant, men kvaliteten är ljusår bättre än efterföljaren.

mo
75
momo86
ägen för tillfället en bmw 523i 97a
ja jag har hört det me men går det i princip sönder på alla bilar i den modellen? jag tycker att w140 är finare och desutom bekväma hittar inte 96-98 som är i bra skick här vill helst ha svenksåld. Men rek är alltså w140? är det nåt man ska tänka på då när man letar efter sån kaross?

albitar
96-96 W140 svensksålda är ovanliga, men det finns.

Personligen hade jag kunnat köpa import om alla papper är i ordning.

W140 är generellt som alla andra lyxbilar, se till att det är folk som haft råd att äga dem som haft bilarna, det får inte finnas något nedsatt underhåll. De väger även rätt mycket så framvagnen kan vara lite sliten. De tidiga har problem med motorkablaget, därför skall det vara 96-98 som dessutom ser nyare och snyggare ut men kostar en slant mer. Det viktiga är som sagt att se till att ALL el fungerar som det skall, annars blir det dyrt.

Mitt personliga val om du skall använda bilen dagligen, en 96-98 S320.

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.