|
|
|
|---|---|
|
har problem när jag skall cabba ner min 325a -94. när cablocket går upp för att svälja suffletten så tar den i cabställningen så jag måste hjälpa den upp med handen. vad gör man åt detta? | |
| Hello,att bakre delen på cabben inte fälls upp ordentligt är ett vanligt "fel" på e36 och det kan du justera enkelt själv. I utrymmet för cabben har du 2 st stag det staget som är närmast baksätet styr bakre "fönsterdelens" öppning. Detta stag kan du justera till så att bakre cabdelen öppnas mer. Var försiktig när du justerar staget ta 1/2 varv i taget pga. av att det sitter givare som styr elmotorerna. På min cab fick jag justera 1 varv. | |
|
lika på min med,, men jag hade min nercabbat i garaget 2 veckor, cabbade upp åkte en vända,,cabba ner,,gick så bra så..ska ut idag igen o kolla... tyget kanske blev mjukt eller nåt??? |
|
| Tack för tipset, skall ut och prova detta nu. | |
| det ska ja prova har samma fel på min 328 men det är bara ibland.. | |
|
Tack bigbore för tipset, kollade på stagen och satte in mej i funktionen igår men visste inte om jag vågade röra stagen med tanke på sensorerna. Idag tog jag mod till mej och justerade staget först ett halvt varv, blev bättre direkt men inte 100%, sen justerade jag ett halvt varv till, ännu lite bättre men inte perfekt. tar fortfarande i lite. problemet nu är att staget är skruvat i botten. vad gör man då? |
|
| Hello, vet inte om du har ngt. glapp i länkaget som kan ge upphov till ditt problem... Jag hade ringt till ngn. firma som jobbar med cabbar och hört med dom om de hade ngr. tips. | |
|
Hej. Under mekar-tips finns numera ett förslag på hur man kan göra som funkade för mig då jag haft problemet sedan jag köpte den och det hjälpte inte när jag justerade det lilla staget under cabluckan... Lycka till! |
|
|
Roten till det onda är ett par utslitna resårband som ska "hjälpa" cabställningen på samma vis som du nämner att du får göra manuellt. Detta kan fixas provisoriskt som kan ses i länken. Resårbanden är hutlöst dyra på bmw 2800:-!! och klart komplicerade att installera. Länk Jag tror personligen inte att det är justering som är det vanligaste problemet utan snarare att resåren börjar bli till åren på de flesta e36or. bonuslänk i ämnet: Länk |
|
|
Här finns filmer som visar hur man byter resårbanden: Demontering Länk Återmontering: Länk På samma sida finns också filmer som visar hur man monterar av ochpå cabbens innertak / headliner |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.