|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Tänkte kolla vilka små skillander som är på bmw 3-serie från 2007 jämfört med 2006? Hittils har jag bara lagt märket till, silver runt värme reglage och tror det är diod nrplåtsbelysning och angel eays med starkare ringar? Mvh Tobias | |
|
Corona-ringarna kom inte förräns modellår 2009 på sedan och touringen, dvs med faceliften. Beträffande Coupen och Cab, vet jag inte riktigt, men har för mig att de haft sedan de introducerades. |
|
|
Jag var nyligen och provkörde en 06 320 Touring och den hade Coronaringarna. En i området där jag bor kör en 325dT -08 (pre-facelift) brukar också köra med dem på så visst finns det på de tidigare modellerna, åtmistone så länge xenonljus finns. På faceliften tänds däremot coronaringarna automatiskt när man sticker i tändningsdosan i bilen innan man trycker på startknappen. |
|
|
Visst är det så, angel-eyes finns på alla E90 med xenon ljus, skillnaden är att på de faceliftade så har även bilar utan xenon dessa ringar. Jag har även fått för mig att de blivit starkare så att det är lagligt att köra med endast dessa tända(men det ska jag låta vara osagt...) Om jag inte minns fel så fick även radiorattarna små silverfärgade/kromade ringar runt sig till -07:orna men nu är vi nere på nördnivå :-) |
|
| Ringarna finns med Xenon ja, men de lyser endast i en styrka och det är som parkeringsljus och detta är inte de sk Corona-ringarna. Faceliftade har Corona-ringar som lyser i 2 olika styrkor en svagare styrka som parkeringsljus och starkare som varselljus. Har för mig att den inre reflektorn används till Corona-ringarna, dvs den är special gjord för att fungera som varselljus, medans det på pre-facelift sitter en H7 i inre reflektorn som används vid helljus. | |
|
Corona-ringar har dom hetat sen E90 lanserades, alltså inte nått nytt namn bara för att dom nu kan användas som varselljus. |
|
|
Clubsport, jag har lite gamla broschyrer över pre-facelift och där står det att det heter parkeringsljus ringar. Det var först i broschyren för facelift 1-serien som man tog upp begreppet Corona. Jag kan har fel som sagt, men vad jag läst mig till från broschyrer är att Corona är att ringarna har två olika ljusstyrkor tillskillnad från de äldre där ringarna enbart är parkeringsljus. |
|
|
Chris87: Jag har också gamla broschyrer då jag samlar på dom och i E90 broschyren pre-facelift så står det Coronaringar. |
|
|
Okej då ändrade de texten vid nått tillfälle ;) I vilket fall som helst har bara faceliftade versionen Corona ringar som varselljus under dagstid! Och jag är säker på att pre-facelift inte kan få till detta såvida de inte köper facelift strålkastare om nu dessa passar. Fundering, det är bara bilar utrustade med Xenon som Corona ringar va oavsett facelift eller ej? De facelift och pre-facelift jag sett med halogen har inte haft några iaf. |
|
|
Clubsport: Är det Sedan/Touring eller Coupe broschyren du hittat Corona ringar för prefacelift? Jag har pdf versionerna från 2007 och så här står det för sedanen: "Xenonstrålkastare för hel- och halvljus-funktion, inkl fyra ljusringar för parkeringsljuset och automatisk ljusviddsreglering, ger en betydligt bättre belysning av vägbanan i mörker och vid dåligt väder eller begränsad sikt." När jag tittar i pdf broschyren för Coupé 2007 finns Corona ringar med i texten. Så här står det: "Xenonstrålkastare för hel- och halvljus-funktion, inkl Corona-ljusringar för varselljus och parkeringsljus, strålkastarrengöring och automatisk ljusviddsreglering ger bästa möjliga belysning av vägbanan i mörker och vid dåligt väder." |
|
|
Chris87: Det är i sedan broschyren jag tittade, ska se hur det ser ut i dom andra. Det är Coronaringar även på halogenljusen på faceliften nu, det ser lite konstigt ut. |
|
| Du kan få de pdf broschyrer jag har om du är intresserad. Så kommer du se samma sak som jag gör, men som sagt det är mycket möjligt att de ändrade texten i slutet av 2007 början av 2008 till det som står i dina broschyrer =) | |
|
Borde det inte finns någon stans där man kan se alla detaljer som skiljer de olika årsmodellerna? mvh Tobias |
|
| En annan sak som skiljer 2007 och 2006 åt, är att 2006 har irriterande "bältespling" även under 30km/h | |
mikegti |
Sport ratten fick lite bostade aluminum lister 07. Samt att när man låser upp bilen tänds skylt belysning samt parkerings ljuset det gjorde det inte på min 06:a båda bilarna var utrustade med belysnings pkt. Tyvärr fungerar inte ljus automatiken den kom först 09 på e90 e91. Mike |
|
Hej! Är det nån som har en manual på hur man byter parkeringsljuset på en 325i -06. Har börjat titta på det och insåg ganska snabbt att det inte var det enklaste. //Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.