|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Travel: Du kan ju knappast mena mina färger? | |
| phoenix: både ja och nej, det jag menar är att de färger som fanns med i prospekten när det begav sig är de som bilen "kan" ha. Även om många av E46:ans färger är läckra tycker jag inte de gör sig på en E36:a. BMW-kännare ser direkt att det inte är en originalfärg, men vad gör väl det... Problemet med E36:or är att de spökas ut något så förbannat, vilket i mina ögon ser för djävligt ut. E36:an är ju en snygg bil i grund och botten, och låter man den bara vara som formgivarna en gång skapade den så ser den tusen gånger bättre ut än om den lackas i diverse obskyra färger och förses med smaklösa eftermarknadslampor, andra fälgar osv. You name it. | |
|
så Travel in style ! vad tycker du det ska bli för färg bilen? är en ren banracing kärra men vill kunna glida runt o dra blickar åt sig efter som den fortfarande är gatreggad . lackar jag bilen så blir det självklart hela bilen motor utrymme o allt invädigt också. just nu lutar det åt lambo gul , skulle man kunan få ett PSP , exempel ? hur det kommer ser ut ? |
|
|
Saabs Montecarlogula är snygg och inte så där fult blek som BMW Dakargul eller Volvos T-gula. Annars är ju British racing green läckert. |
|
| alex_86: Hade jag varit i dina kläder hade jag lackat den dakargul på nytt. Färgen är sjukt 90, men den drar onekligen fortfarande blickar till sig. Och så lackades din bil i den färgen från fabrik... Nej, nu ger jag mig. | |
|
Travel-in-Style: Har du öht sett en bil med "lätt modifierad" originalkulör, tex dakargul med lite pearl som jag nämner??? Det enda man brukar "märka" är att bilen har en ovanligt härligt gnistrande lack,själva basfärgen är ju originalkulören... Alex_86: Det finns 2 aspekter på det där med att "dra blickar till sig"...Visst får man uppmärksamhet, men även av sådana som man inte vill ha...Dessutom ju mer bilen "syns" dessto fler som lär "störa" sig o kanske gå till handgripligheter av diverse slag...Så mitt tips är fortfarande en tweakad originalkulör, det kommer bli riktigt bra o dessutom förhållandevis "diskret" |
|
| Dawwe: Jodå, jag är inte förskonad från "lätt modifierade" originalkulörer och jag står fast vid vad jag tycker. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.