AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.428

Servicekostnader för 320d, 318i och 320i (E46 Touring)?

IL
26
ILove E46
320d Touring -05 (E46)
Vad betalar du för oljeservice, inspektion 1 och 2 för din bil?

Jag kan berätta att jag i ett trevligt mail frågat olika auktoriserade BMW-verkstäder i Göteborgsområdet om ungefärliga servicepriser på dessa modeller, men ännu inte efter några dagar fått ett enda svar. Det tycker jag faktiskt är riktigt dåligt av dem.
Inser de inte att om de är snabba, trevliga och proffsiga i sitt svar så ligger de bra till att få serva min bil när det är dags?

Håller du med mig om att det är dåligt, eller har jag för höga krav? Det tycker inte jag, BMW är ju ett premium-märke och det ska ju märkas i kundbemötandet.

Ni
966
Nip
320i-04
Oljeservice 2900 (förenade bil, malmö)
Bromsoljebyte 700 (ystabilcenter)

Inspektion har jag första i höst någongång. Läst här någonstans att det handlar om 5000-6000 eller så, plus ev. jobb förståss.

Sedan har jag samma erfarenhet med att skicka mailförfrågningar. 5-6 st i skåne av de auktoriserade skickade jag till, och fick ett enda svar.

Detta har hänt vid två servicetillfällen. Den som svarade fick jobbet. Och det var inte samma båda gångerna.

Man blir helt stum av förvåning. Jag berättade att jag var nyinflyttad och nyligen bmw-ägare, lite som bete att de skulle få in en ny kund i kretsen som sedan byter upp sig osv inom firman.
Jo
292
JohanD75
G31 520d M-Sport Touring Xdrive 2019
Jag har betalat ca 2500:- för oljeservice och ca 5000:- för Insp 2 på en E46 320i hos aukt. verkstad.

Ska göra Insp 1 om ca 500 mil, så den borde väl hamna i intervallet mellan oljeservice och Insp 2.

BMW-verkstaden här i stan är ingen "stor" verkstad kopplad till bilförsäljningshall eller dylikt, vet inte om det kan påverka priset något.
Bilfirmoar i allmänhet är kassa på att besvara mail är min erfarenhet. Inte ens förfrågningar på bilar till salu bemödar man sig med att besvara. Istället ska det ringas och snackas. Dåligt, jag har nobbat verkstäder p.g.a. uteblivna svar jag med.

/ Hugo
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
0522 - 64 65 50 eller slutsiffra 65, fråga efter Daniel så hjälper jag dig. Ligger visserligen i Uddevalla men om du kan tänka dig åka en bit för bra service så hör av dig!
S&
479
S&S
523i -96
525i -92
Amazon -65
Jag fick betala strax under 4000:- för Insp.2 + bromsoljebyte hos Carliabil i Falun. (BMW verkstad & bilnasare)

If it works, don't fix it.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.