|
|
|
|---|---|
|
Var sitter den på en 320i,325i-88,89? Alltså med Motronic. Snälla... rodge | |
|
undrar precis samma sak, min bil har lagt av och misstänker tändmodulen...har kollat i haynesboken och där ser jag 2 olika moduler, men jag har ingen av dom! har letat igenom hela motorrummet, dom enda ställena jag inte har kollat på är inne i cylindrarna samt nere i oljetråget typ :) finns jävlar ingenstans, normalt sett skall den ju sitta på torpeden, lätt åtkomlig! om ngn vet så skriv eller ring mig 0734-442777 BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Jag vet visserligen inget om 3-serien men är det en motronic så borde den inte ha en separat tändmodul! Alla dessa funktioner sitter i motorelektronikboxen på en Motronic! Åtminstone så vitt jag vet! Det gör det i alla fall må min Motronic 635-motor och i boken "How to understand, service and modify Bosch fuel injection & engine management system" av Charles O Probst står det på sid 27 (Kapitel 4. Motronic systems) "In simple terms, Motronic is an engine-management system with a single control unit for control of ignition timing as well as fjuel-injection" Per L |
|
|
Helt rätt Per L, motronic boxen sitter under panel handsfack.ps det är inte vanligt att boxen slocknar helt oftast kontaktfel i kopplingar eller relän. mvh//trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.