AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.054

M5 -05 Startproblem

Jag tänkte bli medlem här och se om ngn har nån idé vad som felar.

Problemet:
M5 ifrån 2005 som inte startar. Motorlampan lyser men ingen ytterligare info på felmeddelanden, växelväljaren signalerar N som den ska...när man vrider om nyckeln...inte ett klick.

Säljaren föreslog att starta med kabler, men ratten och stolarna ställer in sig som de ska, alltså förmodligen inte batteriet, borde för övrigt signalera detta vid enginecheck.

Idéer?

Snälla:
Jag vill inte ha sympatiinlägg (...jobbigt när det inte funkar..jag hade en...)
Jag är inte mekaniker (kolla motståndet i lambda-spänn-arms-fnurran...)

Annars är jag tacksam för all hjälp, verkar finnas mycket komptens här.

/Matte
go
303
goesta
545iAT -04 (E61)
Synd att du ratar de mest vanliga svarstyperna.
Om du inte är mekaniker, vad förväntar du dig då för svar?
Kanske att du glömt vrida om startnyckeln? Eller nåt annat extremt trivialt?

Lycka till iaf.
Trist med bilar som krånglar (opps, förlåt, fel svarstyp)...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om allt fungerar men motorn inte tänder så kan det vara ett tecken på att startspärren inte släpper. Hur man kollar det exakt - inte en aning.

--------------------------------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ett tillägg:

Trots att elen invändigt i bilen fungerar så kan det fortfarande vara batteriet. Min kära sambo lämnade vår BMW 530 med lyset på under en dag och skulle sedan gå ut och starta bilen ovetandes. Allt verkade som vanligt, alla lampor lyste invändigt osv, men bilen var totalt stendöd - inte en reaktion från startmotorn.

Efter att ha sprungit igång bilen och sedan laddat en över natten så funkade allt direkt.

Att ladda batteriet över natten är en extremt enkel grej som faktiskt kan lösa en hel del problem.

--------------------------------
//Lövet
Lövet>>