|
|
|
|---|---|
E30_320i |
Tjena! Tyckt bilen gått kass ett bra tag, Så kollade jag lambdasondebn, o ena kablen va kass, så bytade hela till en ny,. Är det något specielt man bör tänka på o så vid installation av den??? , läste lite i haynes boken, om att man skulle mäta upp den,, Men inte så Haj på de... HEhe NÅGON HAR HAR EN HEL KYLARE TILL BMW E30 325 TOURING 89A SÅ SÄG TILL! |
| Du kan mäta upp om du vill, jag hade bara gängat i den nya och sett glad ut. | |
E30_320i |
heeh jag med,, Men hört att Styrboxen går i något läge. Så tänkte mera på om man skulle nolla boxen på något vis!! Någon som har en 325 Kyl? |
E30_320i |
?????????????? |
| Tänker du på limp home? | |
|
tjena, när du kopplar in den nya lamdasonden, köpte du en orginal för tusentals kronor eller köpte du en minst lika bra universal ? För när du kopplar in en ny lambda ska du INTE löda kablarna!!! Annars för att nolla boxen ska du bara dra bort minuspolen en stund på battteriet, runt en halv minut om ja inte minns fel. mvh kim |
|
|
varför måste man 0:a boxen egentligen? den ställer väll bara om sig efter den nya sonden? :0 BMW ownz |
|
|
Man ska nollställa boxen så den kan göra en ny adaption. Den är inställd på fel värden om lamdan pajjat, en den bilar sker detta automatiskt på, men långt ifrån alla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.