AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
460

Svetsning av turbogrenrör! Akut!

Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Undrar om det finns någon som kan svetsa ett turbogrenrör som skall sitta i en E30 mellan en M20B23 och ett Garret T03.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
MIRRE75
Passar inte adaptern du har köpt??
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Hur skall man säga... Den passar jäkligt bra (passform), men hela paketet får tydligen inte plats. Gud själv skulle inte kunna klämma ner turboaggregatet, adaptern och grenröret där (där det skall vara)... Turboaggregatet hamnar helt enkelt för långt ner, och slår i bärarmen (tror jag att det är), golvet mot kupén, innerskärmen och motorn. Dessutom hamnar det snett, och jag höt sägas, att mer än tio graders vinkel av turboaggregatet inte är att tillråda. Återstår då det faktum, att om vi mot all rimlig och orimlig förmodan skulle lyckas klämma dit turboaggregatet, så kan jag glömma att dra några rör till både intercoolern och avgassystemet.

Enda lösningarna, som jag ser det, är att fixa ett turbogrenrör och sätta turbon högre upp eller att strunta i turbokonverteringen. Det senare ser inte jag som något alternativ...

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
MIRRE75
Jag har min turbo på översidan.
kolla e-mailen
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Det car något liknande jag också hade tänkt mig. =)

Men faktum kvarstår, jag behöver någon som kan svetsa ett turbogrenrör åt mig, eftersom jag aldrig har svetsat själv och den enda killen jag känner som kan göra det inte har tid.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hej där..........

Ska du ha ett grenrör från toppen till turbon?? Eller från originalgrenrör till turbon??? När vill du ha det gjort?? Betalar du bra??

//Jesper
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Hej Jesper:

Jag behöver ett grenrör från toppen till turbon. Jag har redan fixat en adapter mellan orginalgrenröret och turbon, men det går inte att få turbon att passa där.

När det blir gjort spelar inte så värst stor roll... Jag vill ju helst ha det till början av juli månad i alla fall.

Angående betalningen... Säg hur mycket du vill ha så säger jag hur mycket jag kan ge. Om du vill så kan du ju maila.

Jag antar att svetsningen mer eller mindre förutsätter att du har tillgång till ett sådant turboaggregat och en sådan topp samt ett sådant motorrum som jag har för att du skall kunna få det att stämma till hundra procent.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Mi
90
Michael Hedlund
525imotronic-85
Är det röradapter till 323grenrör el 325 rör. Vem säljer det el tillvekar.
Mvh Micke bmwcs#4911 e28 reg 233.

micke 66 e28
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Det är en adapter mellan en topp till E30 323i och ett Garret T03 turboaggregat. Jag vet ingen som tillverkar eller säljer det. Jag anlitade min kusin att tillverka det (han äger ett företag, SpeedTool AB, som tillverkar specialverktyg).

Jag frågade honom naturligtvis även om han skulle kunna tillverka ett turbogrenrör åt mig också, och det skulle väl gå, sade han. Men eftersom han inte har den tid eller de redskap som egentligen behövs, skulle det ta lång tid och bli mycket dyrt (cirka 6-7000 kr).

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
MIRRE75
Alecci:

Jag har funderat lite över din adapter!!
Prova att montera grenröret upp o ned, så får du turbon på översidan!

Kolla in här:Länk

-Hellre gammal,risig och betald, än ny........-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.