AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.128

Navigation, vilken kartcd?

Fr
114
FrontA
530d -02
Får ursäkta tråden vet att det finns drösvis med info i detta ämne men har ägnat timmar nu utan att riktigt hitta vad jag söker.
Har precis köpt min första BMW 530d E39 och blev till att börja med knäckt då det ej finns ngn cd!
Sen har jag en gammal kartcd från 02 från tyskland som bara visar större städer i södra Sverige.
Vad ska jag söka efter för skiva för att uppdatera och vart kan man söka?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kart-CD går att köpa på BMW vilket är dyrt. Ibland finns det till salu på Blocket eller PowerBörsen. Tyska Ebay är ett annat alternativ.

Att hitta på nätet går kanske men eftersom det inte är lagligt så lär du inte få några direktlänkar här men ett tips kan ju vara att titta hos dom "sjörövare" som det skrivits väldigt mycket den senaste tiden...;)

___
//Ulf
Fr
114
FrontA
530d -02
Jo i piratviken kanske går men jag vill veta vad jag ska söka efter på blocket??
Navteq tror jag mig förstått systemet heter och att jag har en MKIII.
Men sen var det detta med high vilka brukar vara DVD o då passar de ej till min? Finns för många val och behöver man uppdatera systemet och vad heter isf den skivan?

// Frågande och svarande, så bör det vara i ett forum//
---BMW 530d -02---
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det är riktigt att det är Navteq som gör kartorna. Din MKIII tar som du säger enbart CD och då är det Skandinaviens kartor på denna. Dom brukar heta något i still med BMW Scandinavia 2008-1.

När det står High med i namnet så är det sådana som passar till E39/E46/E38 mfl men high kan finnas både på CD och DVD...

___
//Ulf
Fr
114
FrontA
530d -02
Tusen tack Ulf, det gjorde allt solklart! Lete leta sniff sniff åhhhhhhhh se där:)

---BMW 530d -02---
Fr
114
FrontA
530d -02
Tusen tack Ulf, det gjorde allt solklart! Lete leta sniff sniff åhhhhhhhh se där:)

---BMW 530d -02---
Fr
114
FrontA
530d -02
Funkar prickfritt. Till och med lilla hemorten med:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.