|
|
|
|---|---|
|
Hej, funderar på att skaffa en z4 cab men undrar hur mycket förbättring det har blivit av suffletten och komforten jämfört med gamla z3 som hade ett ganska bra vindbrus i uppcabbat läge. Vill kunna ha den som sommarbil i fint väder men även klara några timmar på motorväg (till och med i regn) med taket uppe och samtidigt kunna föra en konversation... :) Det självklara svaret är naturligtvis att provköra, men eftersom det inte finns en enda i östergötland just nu och jag inte har tid att åka land o rike runt så frågar jag experterna så länge! | |
| Vart i Östergötland bor du? | |
|
..med taket uppe och samtidigt kunna föra en konversation.. Är det så illa menar du i en z3 med cabben uppe? Att det brusar nercabbat hör väll till :) |
|
|
Bor i trakten av linköping... OK, jag överdrev väl lite det går att konversera i z3, men eftersom jag gillade z3an men söker en lite stabilare cab med lite bättre komfort så undrar jag ju såklart hur mycket bättre z4 har blivit... Att det brusar nercabbat är ju klart men tycker inte det ska brusa mer i uppcabbat läge! =) |
|
| Bor du i Lkpg-området kanske vi kan sy ihop en liten träff där du kan bilda dig en egen uppfattning om hur Z4 är. Jag har för avsikt att tillbringa några av juni månads första dagar i Lkpg och som utav en händelse förfogar jag över en Z4 3.0i. Om den är i kondition för en etapp om styvt 50 mil kan jag använda den som transportmedel, den används inte så flitigt (i princip inte alls) varvid jag är lite osäker på hur den mår i dagsläget. Kan återkomma i frågan när jag tittat närmare på den men om den inte är alltför trött på livet kan vi säkert ordna något. | |
|
Freddesix: Låter som ett intressant förslag! Är det till att samla på z4or? =) |
|
| Det där lät tragiskt... | |
| Instämmer, lät mycket tragiskt.. | |
|
Vad är det som är tragiskt? Är det inte någon mer som kan ge lite info om z3 vs z4 ist?? |
|
|
Z4 är mycket tystare med taket uppe jämfört med en Z3. Dubbelt tyg och glasbakruta gör en hel del för komforten. Det mesta ljudet på en Z4 i motorvägsfart kommer från däcken. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
det enda som hörs är det underbara ljudet från motorn,komforten tycker jag är helt suverän. har inte haft någon z3 roadster tidigare men en m coupe-98. Lite sportljud/känsla måste ju finnas, annars kan man lika gärna åka svenssonbil./aske |
|
|
Tackar för era kommentarer! Är det något man ska kolla extra noga vid köp? |
|
| Efter lite om och men rullar numera en Z4 3.0i i Lkpg, om du är sugen på en åktur kan du snyta en Powerpost så styr vi upp någonting. Den är för stunden frömjöls-gul till färgen men uppstår tid att tvätta den skall det åtgärdas. Tänkte stanna i stan tills på torsdag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.