AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
839

värmeproblem i min bmw 525iam -08

Hej alla bmw fantaster!!
Har problem med min bmw 525 iam -08, får dåligt med värme i den,
Vid minus 10grader tar det ca 45 min att nå en värme av 20grader i kupen , värmen som kommer är dålig och trycket likaså, Är det någon annan som har upplevt liknande/samma problem?
På bmw säger de bara att det ska vara så, men är ju inte första 525an jag haft och ej haft liknande problem på dem.
Hur länge tar det för er att få upp värmen till 20grader på vintern/-10grader?
Tack för svar!!

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag har aldrig mätt tiden, men den är inte lång. Värmen kommer inom någon minut. Så du har definitivt något problem och i detta fall skulle du ha haft nytta av den bortrationaliserade tempmätaren,

**BMW-ägare i 29 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Har i allafall aldrig haft problem med värmen
Du har inte fukt eller dylikt i kupe´filterna kanske igensatta med ngt kolla bara en tanke

Ha de T
Jag har haft problemen sedan ny, men bmw säger att det inte är något fel, och att dom inte ska ta tillbaka bilen.
Jag har anmält det till allmäna reklamations nämnden och dom måste få något slags bevis att det är fel på den. så vill gärna veta hur det är på andra bilar.

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Lite svårt att kolla nu
men tycker att det skall definitivt inte ta sådan lång tid max ett par eller kanske 5 minuter
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Har du kollat värmefördelningen via iDrive-menyn? Om den står inställd på fyra blåa streck så blir det inte mycket varmluft i kupén.

----
BMW CS #6212
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Nämen det hör du ju själv hur det låter - 45 min. att komma upp i 20 grader - det kan ju aldrig vara ok. Det låter illa av BMW att inte vilja undersöka saken. På dom!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.