AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.175

525 1993 STARTAR EJ ?

Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
HEJ

KÖPTE EN 525 KOMBI 1993 FÖR 1 DAG SEN NU VILL DEN EJ STARTA DEN HAR STARTSPÄRR MED KODNYCKEL.OCH VAD JAG SER SÅ FUNGERAR DEN STARMOTOR GÅR RUNT O BILEN TÄNDER MEN KÄNNS SOM ATT DET EJ KOMMER FRAM SOPPA /NÄR DEN HAR STÅTT ETT TAG STARTAR DEN MEN DÖR DIREKT

KÖRDE IMORSE STARTADE DIREKT ÅKTE TILL GARAGET SEDAN 20 MIN SENARE SKULLE JA STARTA DEN VILLE EJ GÅ IGÅNG TESTADE ATT DRA BORT MINUS POOL I 5 MIN DÅ HOPPADE DEN IGÅNG KÖRDE TILL MACKEN TANKADE MED BILEN IGÅNG KÖRDE 5 METER SEN DOG DEN O SEN DESS STARTAR BILEN EJ

KAN DETTA VARA SÅ ATT STARTSPÄRREN FORTFARNDE STRYPER SOPPA PUMP ? SNÄLLA KOM MED TIPS DESPERAT

MVH PATRIK

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Lite sådär betedde sig min 525i -91 när bränslepumpen pajade. Ibland fungerade den och ibland inte. Jag chansade direkt på bränslepumpen då jag hittade en på skroten för en femhundring, och hade rätt den gången.

------
BMW CS #04839

Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
vet nån vart min bränslepump sitter ? är den inne i tanken hur byter ja den då ?

ja har alltså en 1993 med vanos

har hittat ett relä som sitter i säkringsdosan som det luktar bränt av

finns ett lite siffror på själva relät ...

ccm
61.35-2 942 287 41/92

c7338.c 437FT00003

blir nån klokare av detta

jag har nollställt bilen blev ingen förändring alls jag hör ej soppa pumpen gå igång när jag sätter på tändingen....

FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Hej
Bränslepumpen sitter i tanken.
Det finns reläer överallt i bilen så du måste tala om exakt var relät sitter.
FAF
Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
Jag har testat pumpen nu

den får fram ström till pumpen i tanken so far so good

o när man hade pillat lite med pumpen så startar bilen men går i cir 30 sekunder sen dör den..testade då tog bort slangen från pump som går till soppa filtret och den pumpar ´fram soppa dit ...kan det då vara filtret som är igensatt eller orkar inte pumpen dra soppan nån som haren ide ....

bilen hade stått i garage i cir 1 månader och det var 20 liter sopppa i när ja körde hem den när ja då körde ner den till reserv typ kan då pumpen ha lagt av ?

nån som har en pump som ligger som ja kan köpa o testa

cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Min var lika dan, funkade å funkade inte. Tog ur pumpen å testade den å då funkade den som den skulle. satte i den igen åkte en sväng å sen, pang så la den av. Köpte en ny å sen dess så funkar bilen fint.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.