AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
412

Motsånd Speglar

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Nån som vet hur många ohm det vara när man mäter mellan stiften på själva spegelglaset på en eluppvärmd spegel..på en E34 535 -91

Mvh:Roger

Jag undrade även detta själv i vintras så sök bland det gamla så hittar du det säkert..
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Testade nyss söka men jag hittade inte nåt av värde..kanske jag som e dålig på hitta =)

Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Roffa: Jag gjorde två sökningar, spegel resp speglar i 5-serie-forumet. Fick ca 40 träffar totalt men vissa var av irrtypen. Du hittar säkert om du letar.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Skulle väl vara den här då

Länk

Men jag får ingen klarhet i vad det exakta värdet ska vara.

Så varför vill du kolla glaset??
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Tror att det är trasigt för det blir jätte varmt fast än det är 20+ ute..har kopplat ur de nu.
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Återkommer när jag pillat bort mitt högra glas, det funkar inte alls. Skall kolla hur mkt BMW vill ha för ett nytt.
Mina låg på knappt 10 Ohm ......

Mvh
Patrik 325i -92
Roffa har du mätt spänningen till glaset så att det inte är styr burken som fått spelet då och matar på fullt??
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Gasar-Magnus:Nej jag har inte mätt spänningen till glaset..men det är möjligt att det är det som är felet..som du säger.

Tycker det är lite konstigt att det bara var på det ena glaset som det blev för varmt.

Vilken box är det som styr de?

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Varför jag kom på att kolla upp det här från början var att när jag körde vindrutespolningen så gick säkringen hela tiden..och då kom jag på att spegelvärmen sitter på samma säkring..men egentligen klarar jag ju mig utan värme på ena spegeln..men det är ju kul när allt funkar pedantisk som man är =)

Boxen sitter i fram dörrn (tror jag) kolla länk till inlägget som nämndes tidigare Folke (det vandrande Haynes uppslagsverket ) hade lite kluriga ideer där...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.