|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en svart tvådörrars 320i från 1988 (27 000 mil) som för några år sedan börjat rosta under dörrarna samt egentligen längs hela sidorna. På plåten mellan höger dörr och hjul har plåten t o m rostat sönder på ett ställe och det har blivit ett hål. Hela den biten som hålet sitter i har blivit porös och börjar sakta vittra sönder inifrån. Har fått rådet att uppsöka en seriös och bra plåt- och lackverkstad som kan titta på det hela och ge mig ett råd hur jag ska göra, samt ett kostnadsförslag. Kan någon vara bussig och rekommendera en bra plåt- och lackverkstad i Stockholm. Bor själv i Vasastan. Ett stort tack på förhand. MVH, Daniel | |
|
Min egen erfarenhet berör endast lack och då kan jag rekommendera Kents Bilplåt och Lack i Ulvsunda. Eller om du vill gå via BMW så är Blombergs på Lidingö bra, dvs dom gör inte arbetet själv utan lämnar "över gården" till en bra lackfirma. Ang rosten så har jag inget att berätta men antar och tror att bägge ovan nämnda firmor kan greja rosten åt dig oxå. Niklas Fransosen |
|
|
Kommer kosta mer än bilens värde att få det lagat seriöst. Bästa är väl att köpa sig en svets själv och börja kapa och laga. Sen pensellacka den. Med 27kmil på mätaren så är den med all sannorlikhet inte värd att lägga de pengar som en seriös lagning skulle kosta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.