|
|
|
|---|---|
|
Skall köpa ett bränslefilter till min e46 320 -04. Det som förbryllar mig är att det filtret verkar kosta lite väl mycket hos mekonomen. Artikelnr: 15-KL149 Benämning: Bränslefilter Mahle 06.2001- Pris: 705.00 Har någon erfarenhet av detta? | |
| Jag minns inte exakt, men jag har för mig att de kostade ungefär så när jag köpte på BMW också. Anledningen till att det kostar lite är att bränsletrycksregulatorn sitter i filtret. Dessutom byts det aldrig vid service, så det är en sällan-köps-artikel. | |
| Okej, tack för infon.Men varför byts den inte på service egentligen? | |
|
Jag tror att man räknar med att bränslet är så rent nu för tiden att det är onödigt att byta bränslefiltret som en servicedel. VAG byter inte bränslefilter med intervall, men har gjort ett filter i aluminium i stället. Aluminium + salt = oxid och filtren börjar läcka långt innan de är igensatta. |
|
| Köp bränslefilter hos motornord.se istället där kostar de 235kr | |
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
OT varning... > Jag tror att man räknar med att bränslet är så rent nu för tiden > att det är onödigt att byta bränslefiltret som en servicedel. För dieselmotorer verkar det som bränslefiltret behövs som vanlig reservdel ett litet tag till - dagens diesel är tydligen riktigt hälsosamt för vissa livsformer :-) Länk :-) |
|
Fy vilken ful skapelse... :-) mvh/ Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.