|
|
|
|---|---|
|
Min bmw 540 -98 har börjat att krångla.. det som händer är att bilen går bra,startar osv.. alltså helt som den ska. Men efter ca några kilometer så bara dör bilen, då får jag starta om den, då fungerar den som den ska i några kilometer till för att sedan dö?? Om jag ligger i ca 100km/h och bilen dör så brukar man få trycka lite på gasen några gånger och då "hoppar" bilen igång igen. En sak som är värt att nämna är att den fungerar bra så länge man piskar den men så fort man kör lungt i några kilometer så slocknar den.. Bilen har gått 20100mil och är oskruvad (har kollat upp den) HJÄLP!! är beroende av bilen i jobbet kör ca 20 mil om dagen.. | |
|
Hej, det kan vara flera orsaker till ditt problem, men de saker du bör kolla upp är, kam eller vevaxelgivare, soppapumpen(glappkontakt), soppafiltret(nästan täppt), kanske även trasig katalysator!? En stark rekommendation är att du gör en analys/diagnos för att snabbast komma fram med felkällan, annars så sitter vi här i flera sidor och funderar på felorsak. Finns många bra inlägg med liknande problem som du också kan söka på och inspireras. Lycka till! /Jake |
|
|
Hej, det kan också vara luftmängdmäteren... Denna visar vad jag vet inga felkoder. Rätta mig gärna om jag har fel! //Håkan |
|
|
Prova köra bilen med tanklocket öppet kan vara stock i avluftningen från tanken då stänger bilen av sig ! Ger tydligen inga felkoder heller .. Om det skulle vara det så sitter avluftningen innanför vänster bakskärm bara ta lös innerskärmen så ser du Lycka till /Niclas Det man inte har i byxorna får man ha under huven ;) |
|
| Ja det är som Jake säger - många orsaker kan finnas på detta problem. Du har fått 2 st & nu får du det tredje av mig. Min 98:a uppvisade liknande symtom, det slutade med att det var kablaget till soppa-pumpen som skavt sönder. Just detta visade sig aldrig på Diagnosen. Lycka till & glöm ej skriva lösningen! /// Daniel | |
| Felet löst!:)lämnade in bilen på BMW segeltorp den 20/5 dom tog in bilen i måndags pga helgdagar osv.. Men dem gjorde en felundersökning på bilen vilket inte gav något., Bilen hade även slutat att starta helt, så dom testade med startgas. Den startade då direkt. Dem började då mecka igenom lite här å där på bränslesystemet, Hittade att kablarna och någon sensor på bränslepumpen var trasigt (bränt tror jag) dom bestälde, bytte sakerna och idag den 28/5 så blev bilen klar. Priset inklusive arbete blev 4000:- vilket jag tycker är bra, då jag trode det skulle vara värre :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.