AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.605

318 e46 klonkar i fram, vad?

Bilen klonkar när jag kör på minsta ojämnhet vad kan det vara? tycker också att bilen drar åt båda-håll.

Var på framvagnsinställning och de anm på bakre länkarmsbussning/lagring
kan det vara det som klonkar? Konstigt besiktade bilen två dagar sedan men ing anm..

cr
12
crille100
118i M-sport -17
Är pendelstagen dåliga brukar det bli ett klonkande vid ojämnheter!!!!!
vad är pendelstag hur kan jag kontrollera den?
cr
12
crille100
118i M-sport -17
Sitter på krängningshämmaren och i fjäderbenet, man känner glappet om man rycker i dom när hjulen hänger i luften, hoppas detta hjälper dig!!!

Crille
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Bilprovningen har inte alltid jättebra koll så det är ingen garanti för att bilen är hel.
ex
44
exoop
316i -89
jag är helt säker på att det stabilisatorstagen som ni säger! hade likadant på min att när jag körde i ett gupp så klonkade det til och bilen for iväg åt vänster eller höger =/
är det inte länkarmsbussningen i fram som de anm?
hur känns bilen om den är trasig eller glapp.

De har noterat :

Länkarms bussning bakre i framvagn dålig bör bytas!
Kan bli ett jäkla oväsen från minsta ojämnhet när bakre bärarmsbussningarna blir dåliga. Om du nu vet att dem är dåliga så är det bara att byta!
Ma
31
Malke
520d F10 -11
Hakar på denna tråd.

Har också problem med att de klonkar ifrån framvagnen.

Var och besikta bilen och då fick jag "bra att veta" bakre länkarmsbussningar måste bytas, men förutom klonkade kan man få en spårkänsligbil pga dessa?

Med vinterdäcken så var inte bilen spårkänslig, men när jag satte på sommardäcken 18" 225/40 runt om (ET 36) så vart bilen känslig när de blir sämre väg. Annars vid bra väglag ligger den klistrad.

Mest känns de när man ska byta fil, då gäller de att hålla i ratten:).

Vad skulle de kosta byta ut dessa på en verkstad?

bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Länkarmar bytte jag och köpte ett helt kitt hos clausautoparts:
Länk

Jag hade samma klonk som du beskrev och för mig var det både länkarmsbussningar och krängningshämmarstag som var slut. Nu går den fint igen.

Farsan och jag gjorde jobbet själva på en eftermiddag samt bytte ena drivaxeln så har man garage och lite mekarvana så ska det nog gå bra att göra det själv.

Ma
31
Malke
520d F10 -11
Tack för infon, men var din bil spårkänslig eller klonkade den bara?
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Den var inte spårkänslig, bara klonkig.

Ma
31
Malke
520d F10 -11
Är de någon som vet om man får spårkänsligbil pga bakre länkarmsbussning fram?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.