|
|
|
|---|---|
|
Jag har på senare tid (tror jag) märkt att bilen inte bromsar direkt när man lägger foten på bromsen. Bilen är precis besiktigad utan direkt anmärkning på bromverkan. Det enda var som jag redan visste var att beläggen var slitna bak. Man märker detta hära mest när det regnar och man legat på i motorvägsfart ++ och sen ska bromsa in för t.ex. långsamtgående (120km/h) fordon. Trycker man då lite lätt på bromsen så händer det inte nått. För att få verkan så trycker man såklart hårdare och då känns det nästan som att nått släpper och bromsarna lägger an och tar för fullt. I torrt väder tycker jag mig inte känna att det är nått konstigt. Alla funderingar mottages tacksamt! /Stefan | |
|
Fundering: Det bildas lätt en fuktig yta på bromsarna i vått väglag. Brukar kunna bli samma efter en tvätt i fuktig tvätthall. En lätt touch på bromsen o det torkar. Vill minnas att det finns bilar (bl.a. Mercedes o Audi?) som ibland lägger an bromsarna just för att förhindra det du upplever. Mvh Patrik ___ B M W |
|
| Ja det kan kanske vara så enkelt. Det kan då ha med de oventilerade skivorna å göra. Fattar inte hur man kan sätta oventilerat på en 518 touring som väger 1400 kg. Jag kan inte komma ihåg denna känslan på alla E30 och e21:or som jag haft och som har venilerade skivor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.