|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet var man kan få tag på verktyg för att montera kammar på Bmw:s sexor och de specialverktyg som behövs när man monterar vanos? Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) | |
|
BMW säljer specialverktyg /Otto |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Följande säljer diverse BMW specialverktyg, kan dock inte säga om alla har VANOS specifika verktyg men jag har sett kamlåsningsverktyg hos några av dem (om jag minns rätt). Assenmacher Specialty Tools Länk Baum Tools Inc Länk Boier Bilverktyg Länk eToolCart Länk Skyway Tools Länk Technic Tool Supply Länk Tooled-Up Länk ZDMAK Länk |
|
Kalaslänkar! Tackar... Verkar dock som att jag får bygga ngt själv att pressa ner kammarna med... (Pinnbultarna hamnade lite för långt ner när jag drog dem så jag kan inte pressa ner kammarna med hjälp av överfallen) Vet att man inte ska eg. men det brukar gå bra om man är försiktig och tar det cool... Hur brukar folk göra fn?? Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Inte för att jag vet om det passar men värt att titta på iaf. Länk |
|
|
Det går att göra en ful-lösning på att dra ner kammarna mha överfallen. Börja dra ner långsamt(små varv i taget) på de sidorna som går att skruva ner och sen gå mot mitten och skriva lite i taget på alla överfallen som det går på. Vrid på kammen också litegrann så får du mindre tryck på vissa överfall och då kan du dra ner dem där också.( det finns marginaler så att man kan vrida kammen ett antal grader fram och tebax utan att ta kolvar) |
|
|
Brukar köra den där "ful"lösningen men denna gången fick jag pinnbultarna lite för långt ner så jag måste hitta på något annat. Som det är nu funderar jag på att göra något enkelt verktyg... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.