|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, Jag har ett litet delikat problem med larmning från vänster stolsensor. "Lehne Links sichern" blinkar till vid gaspådrag och vänstersväng, så det låter som det är glappt. Vet någon var den sitter på E31? Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. | |
|
Jepp, jag har hittat dem. Enklast är nog om du plockar ut hela stolen med rails och allt. Railen sitter bultad med 6 st torx i golvet. Lossa dessa och koppla bort två elkontakter (enklas framifrån när du kan vinkla upp sätet lite) Lyft ut hela paketet. Lossa sedan bakdelen av sätet genom att skruva ur några insexbultar på sidorna. Dessa är gömda under små plastlock. Har du tur kan du lyfta upp plasten lite så att du ser och kommer åt microbrytarna. Har inte plockat bort plasten runt nackstödet så jag vet inte hur man får bort bakdelen helt. Följ vajrarna från fällandtaget så hittar du microbytarna långt ner. Troligtvis måste du justera vajrarna så att microbrytarna fungarar rätt, annars kanske du har fel i brytarna. Läste någonstans att de måste klicka till samtidigt när du tar i fällandtaget. Har du kommit så här långt ser du hur det hänger ihop. Microbrytarna hörs tydligt. Tänk på att de 6 torx som håller stolen sitter säkrade med locktite. Kanske bra med tanke på säkerheten. /AGW |
|
| Tackar, jag får ge mig på detta nån helg. Får jag inte ordning på givaren på ryker den... :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.