AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.439

Körde 99 km/h på 50 sträcka

Sida 3 av 4
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Lus: Om man stöldanmäler sitt körkort kommer du att fastna varenda gång du ska ta ett telefonabonnemang, boxer, comhem, kredit, osv. Detta eftersom systemen tror att det då står en tjuv framför en. Man kan gå runt detta genom att alltid ha med sig polisanmälan men det är faktiskt ett jäkla krångel.

--------------------------------
//Lövet
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Löv: Det är ju bara att ha för att visa vid eventuella körkortskontroller, inte i "dagligt bruk".
No
160
No1MAXIMUS
X5 3.0 -04
740iA -00
Min styvmor förösökte inte köra ifrån civilpolisen utan de kunde bara inte komma tillräckligt nära för att vifta med spaden o få henne att svänga in.
Jag kan ju inte låta bli att undra om moderatorerna
på den här sidan tycker det är okay att uppmana
till lagbrott...hur litet det än må vara.

Computers are useless. They can only give you answers.
kilroy
Vad hette ordet sa du...mo...mod...mode...?

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

3MW: Det funkar som sagt inte för alla eftersom alla har inte "rätt förutsättningar"...O även om man har det så kan man "torska" men det är över 50% chans att du klarar dig om du blir stoppad, svenska poliser är överlag vänliga om man bemöter de "korrekt". Utan att avslöja "hur man gör" så bygger det hela på att man är inte den man utger sig att vara, men med rätt förutsättningar så brukar polisen resonera som så att det "hela låter rimligt"...O nej jag har ALDRIG praktiserat detta, har aldrig behövt o saknar även de rätta förutsättningarna, dessutom måste man vara väääldigt kylig*haha*...
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Jag har ett backup-kk hemma. Lyckades behålla ett gammalt för ett par år sedan när jag tog BE och behövde ett nytt. Alternativt kan man förlustanmäla det.

Inget händer när man ska teckna mobilabonnemang eller legitimera sig på banken så länge inte någon blir misstänksam och gör en kontroll. Har du tur och allt annat är i ordning vid polisens rutinkontroll kan du nog komma undan med ditt ogiltiga kk utan att de kollar mot databasen.

Vem har uppmanat någon till lagbrott?

______
Släpp koldioxiden fri
ps
377
psike
M240i xDrive -19
henke lexus: thom525 uppmanade försäkringsbolagen till lagbrott? Genom att anmoda dem att inte stå för sina trafikförsäkringsåtaganden som regleras i trafikskadelagen...

I övrigt så ser jag mest fakta. Övervägandet får överlåtas till individen. :)

Kizmo: Ännu trovärdigare om den person man utger sig att vara även ÄGER bilen i fråga... Blev själv stoppad för många många år sen, körkortet kvar hemma o inga ID-handlingar mer än ett bankkort...Gick utan problem, fick några "kontroll frågor" sen var de bara o åka...
En bekant körde med indraget körkort och hade lånat en kompis bil, vars uppgifter och personnr han lärt sig utantill. Han blev stoppad och fick 2-3 kontrollfrågor av polisen. Snopet för min bekant att en av frågorna var: hur lång är du? Polisen kunde se längd i passregistret och de skiljde 20 cm mellan den riktiga bilägaren och min bekant.

Han fick 11000 kr i dagsböter och var dessutom tvungen att helt ta om körkortet som han egentligen skulle fått tillbaka efter 3 månader. Inte värt det enligt mig iallafall.
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
^_^

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
En bekant till mig hade blivit av med kortet men pga jobbet var han tvungen att använda bilen. Blev stoppad i en poliskontroll och sa att han hade glömt plånboken hemma. Polisen frågade efter hans personnummer och han gav sin bästa väns personnummer.

Polisen ställde frågan" bor du på "gatansnamn" och 24. Kompisen nej, "gatansnamn" dock nummer 17 eller nåt liknande.

Polisen försökte där med en fuling men kompisen gick inte på det och fick köra vidare med en tillsägelse bara. :)
3M
718
3MW
E36 Ti
har inte fått nån papper från länstyrelsen, hur lång tid kommer det att ta?
för de tar ingen beslut innan jag fyllt i papper som de ska skicka :/
I och med att du hade prövotid, behöver du såvitt jag vet inte fylla i något. Du har själv skrivit på när du ansökt till att ta körkort att du ger dem rätt att återkalla ditt körkort vid en grövre förseelse.

Det du lär få papper på är väl isf en väntetid tills du får ansöka efter körkortstillstånd igen och eventuella böter.
3M
718
3MW
E36 Ti
klar jag ska få hem papper, jag måstejuh ytra mig!
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Tar tid att få papper från länstyrelsen, en månad eller så. Sen så ska du yttra dig angående körkortet å skicka det tillbaka och det tar tid, minst en månad till innan beslut från länsstyrelsen. Sen så får du ett beslut som du kan överklaga till länsrätten. Kan även där ta en månad eller mer för ett beslut. Som bekant så är inte myndigheter dom snabbaste på att hjälpa en i sådana här fall, jag vet =)
I och med prövotid spelar det nog inte så stor roll om du överklagar eller inte. Menar inte att låta negativ och nedstämmande, men vad jag har hört av andra brukar de vara ganska hårda när man har prövotid.

Om man ser det från den ljusa sidan, om det nu finns någon sådan i detta fall, så har du förhoppningsvis erfarenhet kring bilkörning vilket borde minska kostnaderna för att ta ett nytt körkort enormt. Det är ju inte avgifterna för uppkörning, teori, ansökan om körkortstillstånd och riskutbildningen som är det dyra. Snarare körlektioner som kostar skjortan och lite därtill, vilket driver upp priset rejält.
3M
718
3MW
E36 Ti
nu idag fick jag hem post från länstyrelsen, jag ska fylla i det och invänta besked.
nu förtiden så funkar det på jobbet utan problem. uppdaterar så fort jag får beslut.
alain
Tråkigt när der händer.
● Hastighetsöverträdelser på 30- och 50-väg:
1-10 kilometer över hastighetsgränsen 2.000 kr
11-15 kilometer över hastighetsgränsen 2.400 kr
16-20 kilometer över hastighetsgränsen 2.800 kr
21-25 kilometer över hastighetsgränsen 3.200 kr (här blir man oftast av med kortet på 30-väg)
26-30 kilometer över hastighetsgränsen 3.600 kr,
31-40 kilometer över hastighetsgränsen 4.000 kr. (här blir man även oftast av med körkortet på 40 och 50-väg)
Vid hastigheter däröver rapporteras överträdelsen till åklagaren.

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.