AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
689

bromsar e34

centa
finns det några bättre bromsar än orginal som passar min 525 tdsa..
Vad ja vet så passar oken från 750:n direkt, bara att bulta på =) *de e ju rätt respektingivande* Mvh Mr-speed P.s dom nyper väl rätt hyfsat elr D.s

360 * 3 e väldit skönt att göra *speciellt på halvny asfalt* =)
iallfall på 535:an kanske ja skulle tilläga =/ så ja vet inte vad som gäller på tds:arn =) Mvh Mr-speed

360 * 3 e väldit skönt att göra *speciellt på halvny asfalt* =)
Visa användare
294
Tiny
540iAT -98
Gäller det även med 15":s fälgar.....

BMWCS Nr: 4798
ja du...nu fick ja allt klia mig i skallen, men inte kör du väl me 15 tummare på sommarn =( fy skäms va ska du då me såna bromsar till...men skit samma behöver du dom så behöver du dom men om dom passar me den fälg sizen vet ja då inte men me 17 å uppåt e ja då säker Mvh Mr-speed

BMW...för att du älskar det goda =)
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

HeJ!!
Vet inte om detta hjälper men på en 750i som finns här på bmwpowers "provkörning", Länk sitter det 15" fälgar.

15" passar om man har 750 E32 bromsar den har ju 15" från fabrik.

mvh Stephan
okei....trodde dom hade 16 minst men nå tror ja dig Stephan Mvh Mr-speed

Inga probs att ha 750 ok+skivor tilsammans med 15" jag har 15" vinterfälgar och det passar utmärkt, och bromsarna tar mkt bra, saknar nu endast stålomspunna slangar.

*Allt eller inget*

-Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag-
centa
ja så det går att ha bromsarna från 750 och eftersom ni snackar fälgar så kan jag tillägga att m5 3.8 sitter jävligt bra på min lilla diesel men ett par feta bromsar skulle ju göra det hela lite mer respektingivande.
Tack för svar.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Samma uppgradering av bromsar gäller på e34 som på e28...om du kollar tidigare inlägg så hittar du det mesta om vilka ok osv du ska annvända dig av.
centa
Så det ska gå med 750 ok.
Bör jag byta huvudcyllen oxå eller går det med orginalen.
Vilka skivor bör jag ha då...m5...750?
För att de ska va optimalt så bör du väl smälla dit 750:ins skivor oxå men ja tror de inte något nödvändigt Me grogiga hälsningar Mr-speed =)

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Om du annvänder 750 ok, så ska du givetvis oxå köra med dito skivor. Dom är steget större än m5 3,6.

Jag vet inte om huvudcylindern passar från e32 på e34, men jag annvänder autobhan skiva och ok fram på min e28a tillsammans med m5 e34 där bak och till den uppdateringen krävdes byte av huvudcylinder, då bromspedalen kändes väldigt svampig med std huvudcylinder
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Varför hålla på krångla och byta bromsar till M5 och 750 osv? Original bromsok, huvudcylinder, skivor osv är ju uträknade och testade för att fungera bäst på just DIN bil. Under förutsättning att de är fräscha! Gör alltså en bromsrenovering då tar bromsarna rejält bra!
centa
nu var ju inte frågan om vilka som är uträknad och allt.. Det ska vara häftigt, bra, maffigt och dyrt.
Och framförallt ska det hålla raggfaktor: hundra...
Visa användare
317
RG
116i F20 M-Sport -15
330i F30 -16
997.2 Carrera S -09
Bifogar en länk med intressant läsning om bromsar på E34:

Länk
kör man ett par varv på Knutstorp,Sturup raceway eller Nurburgring så blir man ganska snabbt klar över att originalbromsarna inte räcker till! Det är väl anledningen till att många uppgraderar sina bromsar.
Inte ens 3.6 bromsar räcker till alltid. Däremot så har 750 på vissa modeller Autobahnbromsar med 4 kolvsok, dessa lär ge en betydlig förbättring av bromsverkan.

Dessutom är det aldrig fel med lite extra bromspower..

"The original point and click interface was a Smith & Wesson"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.