|
|
|
|---|---|
|
har en 540 årsmodell 98 som är väldigt svårstartad, IBLAND! oftast på morgonen kan jag få gnugga på med plattan i mattan i ett tiotal sekunder å sedan kommer den igång. Sitter ny bränslepump i den och tändstiften har bara gått 200 mil. är lur på om det är kamaxellägesgivare, nån som har nån ide? Länk Mvh Fredrik | |
|
Läs felkoderna.. __ /Chrille |
|
| Finns inga koder! :S | |
|
Lämnar den inga felkoder är det troligtvis inte vevaxelgivaren eller kamaxelgivaren. Dock inte omöjligt att det kan vara nån av dessa ändå men inte så troligt. Jag tror mer på tempgivaren till styrboxen. Vet inte hur det ser ut på M60:in men brukar sitta en givare till mätaren och en till styrboxen. __ /Chrille |
|
| har läst här att dom kan fela utan att lämna felkoder:S | |
|
Hur gick det för dig med bilen? __ /Chrille |
|
|
inge bra, pumpen ger tryck, kollat stiften och ser ingen skillnad på att nån cylinder skulle gå fetare än någon annan. jag har min aning på att det skulle kunna vara bränsletrycksregulatorn. Hde in bilen på Molin Bil och dom kunde inte konstatera något annat än att den var svårstartad och alla värden stämde! fick tipset att byta alla spridare och spridarbrygga då dom varit med på en X5 med samma problem. vart då bra! Men vem fan har råd med 8 st spridare å en spridarbrygga:P |
|
|
om du slår på tändningen och hör pumpen som pumpar upp trycket. Sedan slår du av och sedan på igen. Gör det några gånger innan du vrider hela vägen och startar bilen. Startar den lättare efter den processen har problemet med bränslet att göra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.