AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
864

WTCC Dårligt organiserat

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Blir bara mer och mer trött på WTCC-serien. För det första är det ju riktigt klantigt att mixa Diesel-Turbo och bensin utan Turbo. Sen är det jukonstigt att en VM-serie inte lyckats med att locka fler än 3 tillvärkare som satsar 100%. Jämfört med BTCC och STCC,som lyckats med att locka flera tillvärkare. Idag fick man reda på att Diesel bilarna tidigare har tillåtits att turbo-trycket under kortara perioder s.k. peakat upp lite. Konstigt att det varit svårt för BMW att komma om.Sen idag när denna möjligheten tagits bort,var Seat helt under isen.
Sen dagens fades när dom i sista stunden skickade ut säkerhetsbilen,som sedan krockade med ledar-bilen.Är ju bara helt otroligt.Hoppas Frans Engstlers BMW-team kräver att WTCC-organisationen står för reparations-kostnaderna.
Länk
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Personligen röstar jag för att BMW avslutar sin satsning,och bygger en M3 Sedan för DTM-serien istället.
Ojsan vilken blunder.

Jag vill ju inbilla mig att 2009 ska detta vara omöjligt.
Chauffören av safety car kanske snackade lite för
länge med snubben som ser transpondrarna...

Computers are useless. They can only give you answers.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nja... en hel del får nog skyllas även på Frans dåliga uppmärksamhet på funktionärens gulflagg som tydligt viftas med redan innan de går genom kurvan innan depåutsläpp.

Det är inom racing ett stort problem att man inte anpassar farten vid gulflaggssituationer. Flaggan betyder inte enbart omkörningsförbud utan den viktigaste är att det kan finnas hinder på banan.

Men visst, oerhört klantigt av tävlingsledning att vara så sena att få ut safety car, och han borde ha hållit sig på sidan tills han fått upp farten lite.
Det är som hubbe säger klantigt från bägge hållen.
Det var ju vinkande gulflaggor långt innan så föraren i BMW:n hade kunna skruva ner tempot en aning.
Och safetycar behövde inte gå ut i racelinjen direkt i en skymd kurva dessutom med låg hastighet vad det ser ut som.

______
Släpp koldioxiden fri
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Håller med om att Engstler inte är 100% oskyldig i detta.
Tycker bara att det är en i raden av konstiga saker som händer i WTCC.
safetycar borde ju har bättre koll på vart bilarna befinner sig.. sen undrar jag hur en chevrolet cruze kan bli safety car
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Han kanske missuppfattade. Han tyckte nog att dom sa "Take the Chevy and cruise"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.