|
|
|
|---|---|
|
När jag ska fälla ner cabben på min e36, så vill inte luckan öppnas som ska täcka cabben i nerfällt läge. Cabbens bakre del (fönsterdelen) viker upp sig som den ska. Men sen händer inget mer. Kan motorn till luckan gått, eller finns det någon säkring till den? Ska tilläggas att det har hänt några gånger att bakre delen av cabben inte fällts upp ordentligt så cab.luckan fastnar i cabben på vägen upp, kan det ha skadat något? | |
| Hello,att bakre delen på cabben inte fälls upp ordentligt är ett vanligt "fel" på e36 och det kan du justera enkelt själv. I utrymmet för cabben har du 2 st stag det staget som är närmast baksätet styr bakre "fönsterdelens" öppning. Detta stag kan du justera till så att bakre cabdelen öppnas mer. Var försiktig när du justerar staget ta 1/2 varv i taget pga. av att det sitter givare som styr elmotorerna. På min cab fick jag justera 1 varv. Varför inte cabluckan öppnas kan jag tyvärr inte svara på men det är ju inte bra att cab och lucka krokat i varandra... Tror på att bara ngn. givare är ur position. | |
|
Tack Bigbore, jag misstänkte att man kunde göra något sådant med stagen, men inte vilket av dom. Du vet möjligvis inte var givarna sitter på ett ungefär? |
|
| Hello igen,tyvärr vet jag inte vad givarna sitter. Men du kan ju alltid ringa och kolla med någon som jobbar med cabbar & suffletter de kanske kan ge dig ngr. tips. | |
|
Jag har problem med att min lucka inte stänger, när cabben gått ned! Snokade runt lite, o kom fram till att det vid motorn till CABBEN, sitter två justerskruvar, de heter S1 o S2 (eller det är väl brytarna som heter det...)! Givetvis, så började jag skruva lite, o skruvade bort mig, så att luckan inte öppnades! I mitt fall, löste jag det, genom att skruva den nedre skruven medurs (ca 1 varv), sen så gick den upp som den skulle, sen vågade jag inte skruva mer...för tillfället i alla fall! Skruvar gör man definitvt på egen risk, då jag inte är hundra säker på dess funktion! Jag tar inget ansvar för det....! Vad jag förstått, så ska de känna av cabbens läge i olika positioner! Jesper Hammarstrand |
|
|
Har inte hunnit titta på detta förräns idag, och då gick luckan upp men hakade i cabben som tidigare. Justerade staget och allt gick jätte bra. Några timmar senare skulle jag ta med mig dottern och hennes kompis på en tur. och då gick inte den j****a luckan upp. Får väl börja titta på dom där S1 och S2 skruvarna nu för att se om det hjälper. |
|
|
Hjälp, hittar inte skruvarna S1 o S2. Ingen som har en bild eller beskrivning på var dom sitter? |
|
|
Ska försöka förklara: På vänster sida i bagaget, innanför klädseln, sitter motorn upp mot hatthyllan! På insidan (Eller mot baksätet, om man så säger) av den sitter två st fjäderbelastade stjärnskruvar ovanför varandra, på min var de lackade med röd färg! Syns inte utan att man kryper in i bagaget! Står S1 resp S2 under dem! Har tyvärr inte bilen hemma så jag kan fotografera....:-( |
|
| Syntes inte utan ficklampa kan jag nämna, om du inte har gott mörkerseende :-D | |
|
Jag hittade skruvarna, men besetämde mig för att göra en "initiering" av cabben istället och då fungerade allt efter det. :O) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.