|
|
|
|---|---|
|
Hej alla 7-serie fantaster! Gör ett försök här på forumet där jag vid tidigare problem med bilen fått hjälp utav er. Såhär ligger det till: Jag får inget ljud ifrån högtalarna förutom när det ringer i telefonen, det enda man hör är ett knastrande ljud samtidigt som man höjer eller sänker på volymratten samt ett högt brusande när man höjt upp till en viss nivå. Jag har provat att leta fram radiomodulen eftersom kontakterna på den verkar bli dåliga för vissa, men jag har inte hittat den där bak. När jag kopplade bort DSP-slutsteget så försvann visserligen brusandet men istället blev det helt tyst. Så hur hänger dem här sakerna ihop? Det jag hittat i min bil är följande: DSP förstärkaren Tv-modul Telefon-modul Navigations enhet (Där man stoppar in nav-skivan) Cd-växlare Ytterliggare en nav-enhet? På en kabel till den står det ialafall gps enhänger Hur kan jag fortsätta felsökningen för att komma fram till vad det är jag eventuellt behöver köpa nytt? Tack på förhand! Mvh Alexander | |
|
Har inget direkt tips på ditt problem men radiomodulen sitter inklämd allra innerst där bak med de övriga. Om du har tagit ur de övriga så hittar du den bakom en av plåtarna. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
Okej, då blir det till att riva ner resten av prylarna där bak då. Om någon känner igen problemet så vore det super om ni kunde skriva hur ni isåfall löste det. Om man skulle vilja få tag i en ny radiomodul så antar jag att det är ebay som gäller? :/ mvh Alexander |
|
|
Vet inte om det är till hjälp men farsan hade problem med att det knastrade konstant i högtalarna, då var det dsp steget han fick byta 8k sprakade det kalaset loss på. Detta var dock en e65. // Johan |
|
|
Hoppas inte det är Dsp-steget på min bil, känns som att det kan bli dyrt då. Är det möjligt att få tag i en beg radiomodul här i Sverige? |
|
| Måste ju vara fler här på forumet som har haft problem med ljudsystemet? | |
|
Jag har ett annat problem med DSP. Equalizerinställningarna 0-ställs lite slumpmässigt ibland. Har inte funnit nån logik i när / hur. Någon som känner igen detta? mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
joblock: du har inte två olika nycklar som du använder? Vet inte car och key memory fanns redan -96 men dessa funktioner kan ju programmeras att känna igen olika förare (nycklar) och då ställa ett antal funktioner i bilen för respektive förare. Tar jag min frus nyckel så står t ex klimattempen på andra grader än när jag tar min egen nyckel. ___ //Ulf |
|
|
Bra tips Programmer: Jag brukar ju skifta nyckel ibland. Tror inte det fanns 96 men jag skall testa om det är skillnad mellan nycklarna. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
Vad är det som ger ljudet från PDC parkeringsradarn? Jag har samma problem som trådskaparen, men har märkt att ljudet från PDCn fortfarande fungerar som det ska. Är det separat drivning till PDC ljudet eller går det via DSP-steget? ______ |
|
|
PDC'n har helt separata summrar, en bak och en fram. Rätt säker på att de inte går via HIFI systemet. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
Även min PDC fungerar fortfarande. När det ringer i telefonen så fungerar även den signalen, kan det vara så att de ljuden inte går via antingen DSP-steget eller via Radiomodulen? Någon som sitter på kretsschema? :) Mvh Alexander |
|
|
Jo, visst är det så att PDC är separat summer. Hela mitt ljudsystem är borttaget och ersatt. Det lät ju bedrövligt. Inget som påverkade PDC. |
|
|
Kan uppkomma ett knastrande/sprakande ljud i min också ibland, samt att equalizer-inställningarna ibland kan 0-ställas... Är lika intresserad av ett svar som er andra med samma probs =) |
|
|
Nu har jag löst mitt problem, det var mitt dsp-slutsteg som hade gett upp. Det första slutsteget som jag var och köpte fungerade delvis, med det så fungerade endast diskanterna. Idag var jag och handlade ytterliggare ett slutsteg, och nu fungerar mitt DSP Hifi professional system perfekt igen :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.