AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.036

Konstig "imma" i lacken

Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Efter att ha fått ett skrapmärke samt dörruppslag fixad hos en lackerare (med mycket bra resultat) så har jag hittat några nya "defekter" i lacken som jag inte tror fanns innan. Dessa är dock på helt andra ställen än dom ställen som fixades hos lackeraren så jag vet inte hur dom hamnat där.

Det ser ut som "imma" i lacken så att säga, om jag skrapar försiktigt med nageln så känner jag ändå inget som tyder på att det är repor eller nåt "klägg" på lacken... vad kan det vara? Hur kan jag få bort det? Finns det nåt bra medelt att använda?

Annars får man kanske lämna in den hos någon rekondfirma...finns ju rätt mycket skrivet om det på forumet. Bilen är tidigare Mr Cap-behandlad men det var drygt ett år sedan och jag känner inte att jag vill ta tillbaka den till dom...det borde väl gå bra att vaxa bilen nu? Har inte vaxat denna nånsin sen MR Cpa-behandlingen...
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Låter som du fått sk "hologram" eller liknande i lacken.. Kan kanske va så att lackeraren råkat få lite lackdimma på lacken som dom lite snabbt o slarvigt polerat bort? Fått in några såna bilar på jobbet... :/ Me rätt produkt e d däremot ett relativt enkelt jobb att få bort.. Sök efter nåt medel som e för att just få bort hologrambildningar (om d nu kan konstatera att d e just så).. En bild hade ju hjälpt lite iaf.. Annars kör till en rekondfirma o hör me dom ang hjälp o råd! :)
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Fick så mitt tak när de lackade fronten, åk tillbaka och låt lackfirman fixa det, så du inte gör det värre.

BMW CS #5206
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
M3Crille, du har inte nåt medel att rekommendera då? Jag är ganska nybörjare när det gäller lack och sånt...tips mottages tacksamt! :)
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Förresten, jag funderar på att ditec-behandla bilen. Då borde dom väl se dessa "skador" och polera bort dom?
M3
380
M3Crille
Federov: Använder gärna ett medel från 3M som e speciellt framtaget för o ta bort mindre repor o hologram! Kanon o jobba me o blir ett mkt bra resultat!

Har du funderingar på en Ditecbehandling så kör o visa dom bilen o "märkena" o disk me dom! Iaf hos oss så tar vi bort såna defekter innan en behandling o tror inte det e nån skillnad hos din lokala firma! :)
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Tog bilen till en lackbehandling på Müllers bilvård i Piteå nu. Dom lyckades få bort alla dessa märken (som eventuellt var fett eller lackdimma) vilket gör mig mycket glad. Dom fick även bort många andra repor som jag haft på bilen.
M3
380
M3Crille
Kul att du blev nöjd! Dom flesta ggr går det att lösa för en duktig rekondare! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.