|
|
|
|---|---|
|
Det är ju lågkonjunktur och gnälls över E60 och E61 allt för höga priser och jag förstår inte varför kraven ska vara så låga mil? Hellre en bil med dubbla mängden lugna och välservade, skonsamma mil än en bil med få och hårda. Vad får jag för respons på min annons? Länk | |
|
Ja priset det får man kanske i Norrland men inte i södra Sverige läs söder Gävle Inte för en bil utan M-sport men man måste börja någonstans Ett foto på inredningen där bilen är ren även på golv kanske hade varit på sin plats bilen skall ändå kosta över 200 t enl. dig Det är bara att titta själv och dessa är med garantier Länk! skriv in och tala om vad du fått för den Bilen är en sen -05 |
|
| Jobbig text att läsa, inga styckeindelningar. | |
| Bra, informativ annons. Har inga problem att läsa, jag vill ha mycke info snabbt, ingen novell om mysiga vinterkvällar med bilen osv. | |
|
Bilen är en 06 då BMW skiftar årsmodell i aug/sep. En tidig 06:a alltså, med alla förändringar som en 06:a ska ha, vad transportstyrelsen än säger. Man ser att priserna ofta i södra landet ligger ovanför mitt. En 05:a i östergötland 239000:- en 06 i Lund, såld för 259900:- Länk 249000:- i kristianstad Länk I Halland en som gått lika mycket, sedan dessutom Länk Det är dock bilhandlare, men då är det också svårare att pruta. Jag räknar inte med att få 200, isåfall är köparen en snäll person som jag inte tänker ta överpris av. Jo, det var trist att mattan såg så smutsig ut på förarplatsen. På datorn såg bilden så bra ut men sen när Blocket lade in den blev den så ljus. Bilden var mörkare original. Jag fick enormt beröm för bilen på bilprovningen iaf, har aldrig fått sånt beröm för någon annan bil jag ägt, mest MB. Det jag är nyfiken på är en fin 535i med Logik 7 från 08 som man får lägga på en bra bit över det dubbla ursprungspriset på min. Saknar det tidiga vridet då jag haft diesel så länge (MB E320 CDI -05 senast med dryga 500 NM) och inte gillar att varva motorer. Vill dock inte ha diesel då jag kör så lite numera. |
|
|
Kan hålla med att man inte skall sätta priset man vill ha utan ett med prutmån. Sen måste man vara ärlig bilen i Lund kostar 259900 men den hade bara 4460 mil på mätaren räkna med ett prisras på en 10 kr/mil sen är du nog där din bil skall ligga . Men vi skall inte bråka om det hoppas att du får vad du vill för den. Mvh Thom525 |
|
|
Att det står 259' på blocket innebär ju inte på något sätt att bilen är såld för de pengarna. Inga problem att pruta på en bilhandlare i dagsläget. Upplever tvärtom att många privatpersoner håller en alldeles för hög prisnivå och är sega på att anpassa sina priser. Sedan får de annonsera bilen i 6 månader också... (Inte personligt det sista utan bara en reflektion) -------------------------------- //Lövet |
|
|
Kort kommentar: välvårdad? Knappast om jag tittar på fotona. Hur svårt är det att dammsuga mattorna? 210K och 13K mil och 2005-08 ser jag som nära omöjligt, men du kanske har flyt. Tycker också styckeindelning hade gjort annonsen bättre. Det finns ett vakum för din biltyp. Välbärgade köper nytt/nästan nytt och resten, de köper, när de kan (och finans finns tillgänglig). Driftskostnaderna för en bil av din kaliber är väsentliga. |
|
|
Tack för kommentarer. 12600 mil, tillverkad 2005-09. Ang. 259'-annonser som "såld" på Blocket. Kan det inte också vara nån slags strategi för att hålla uppe priserna? Varför lägger man upp annonser på sålda bilar? Det hade varit intressant att se ett experiment med två BMW-motorer, en som körs riktigt elakt med massa toppvarvningar, kallstarter och däckplågeri under 5000 mil, och den andra lungt och landsvägsaktigt, utan kallstarter under 15000 mil. Ja, man får väl hoppas på turen och flytet. Tråkigt att det var så dyrt att lägga in en Logik 7 i min bil, annars hade jag behållt den och lärt mig gilla den helt annorlunda motorkaraktären. |
|
|
Det att du kört lungt kan jag köpa men hur vill du att jag skall kolla det ? Man kan ipfs se det i service boken om man kört långt mellan servicarna alltså lugn körning men det är också en sanning mod mod. pga bilen Har kanske gått långt på det röda innan service alltså omöjligt för mig att veta Tex. min far har en vän som är 60+ Ok en lungt körd bil tänker man men jag har aldrig åkt med någon som plågar en bil som han Så säg mig förutom ditt ord hur veta att din bil är en bil som gått lugnt Inget personligt men skulle inte tro att det är så många som köper en bil över 400t som plågar dem |
|
|
Fick svar av Auto Prestanda i Lund AB som skriver att de sålde 259' BMW:n för bruttopriset, ordagrannt: "Bilen såldes med ett inbyte, då är det bruttopriset som gäller!" Har fordonet motorvärmare sedan ny så kan många av kallstarterna uteslutas. Glapp i knutar och sådant kan vittna om hård körning och blocket-garantin och försäkringen jag tog kräver kontroll på allt sånt. Hade själv en gammal bekant 65+ lugn farbror som körde landsväg på 3:an och reglerade farten med kopplingen i stan. Det enda är väl att studera motorljud vid olika varvtal och sådant och "känna" på bilen. Jag är iaf. helnöjd i övrigt men då jämför jag med MB:n som jag bara gillade motorn på. |
|
|
Bilförsäljare är ju kända för att sanningsenligt svara på frågor... Vid ett inbyte så kan du man se inbytespriset som föremål för förhandling = prut på vanlig svenska. Klart att bilar kan säljas till utsatt pris men det är extremt ovanligt. -------------------------------- //Lövet |
|
|
"försäkringen jag tog kräver kontroll på allt sånt" Är det blockets begagnatförsäkring du menar? |
|
|
Megrez nog om detta kom igen om detta när du sålt din bil så vi får se vad du fick för den Ha de T |
|
| 185-196 kkr enligt bilpriser. Jag tror i det undre spannet. | |
|
Jag sålde en E60 för några veckor sedan. Upplevde det som ganska trögt (trots mycket bra bilder på en ren bil) men en prissänkning med 10k gjorde att den flög iväg. Du har en bra specad bil men jag tror du får räkna med att gå ner ca 20k om du inte har flax. Om du bara får skambud och bytesförslag nu på 210k så kan det vara en idé att sänka till 199-189k och testa responsen. Allt handlar givetvis om hur sugen du är på att få bilen såld. |
|
|
Kanske skulle prova att sätta in annons utomlands med kronan på (fritt fall) så kanske det skulle kunna gå Men som föregående inlägg det beror på hur bråttom det är |
|
| Ok, jo telefonen har inte direkt gått varm och inte inkorgen heller så ni har säkerligen rätt. Dock gillar jag bilen skarpt och har inte bråttom så en annonsförnyelse till hösten eller så behåller jag den. Höll på att slå till på en 550i touring från 07 (import 9100 mil men fick inte ens veta vilken stereo, då gick den bort), men det går väl fler tåg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.