AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.813

Stulen MB C63 AMG

Hej,

Omkring kl. 15.45 onsdag d. 13 maj 2009 fik vi stjålet en bil hos AutoPerformance i Vellinge.

Bilen er en Mercedes-Benz C 63 AMG sedan fra 2008. Den har svensk reg. nr. BNH207. Den er hvid med 19" AMG fælge samt sort læderinteriør.

Personen som stjal den er 25-35 år gammel. Ca. 185 cm. med mørkbrunt hår. Han er dansk.

Er der nogen der har set den eller kan bidrage med andre oplysninger af enhver art kan jeg kontaktes på mt@autoperformance.se eller på svensk mobil: 0046 709420002 ... Vi udlover en dusør på 50.000:- til den der får bilen retur til os.

På forhånd tak.
Bilen fördes ut ur Sverige via Öresundsbron : Länk
Hoppas ni får tillbaka den, men gissar också på att den är i Polen eller Ryssland nu...

---
Min BMW : Länk
Ehh... tog ni inte kopia på hans körkort?? Har aldrig fått provköra en bil utan att de tog kopia på körkortet eller att försäljaren följde med. Har kanske nåt att göra med mitt mörka hår...

Vorsprung durch freude am fahren
Självklart tog vi kopi på körkort og han skrev under på et dokument også.... Det ændrer dog ikke på at han forsvandt med bilen.

Körkortet var i øvrigt fake.
Täcker inte försäkring sånt här?
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Om försäkringen tar det,så är nog en fet självrisk.
True .....
Jasko76 Har du hört talas om falskt körkort tidigare?

______
Släpp koldioxiden fri
Hört har jag, men aldrig sett ett sådant. Iaf, så var det en bil för en halv mille och jag hade varit liiiite försiktigare som säljare, om inte annat så för att det är en snabb och stark bil vi pratar om.

Vorsprung durch freude am fahren
Iofs jasko så har du rätt i att firman hade kunna göra en grundligare personkontroll men men det är lätt att vara efterklok.

______
Släpp koldioxiden fri
da
101
danielbas
318i Touring -09
Kan hålla med om att det är väldigt lätt att få låna ytterst stöldbegärliga saker för en massa stålar utan problem. Bara att scanna in ett körkort och 3 sekunder senare står man med nycklarna i handen. Men alternativet lockar ju inte så värst...

Någon som vet om det funkar ungefär likadant i andra länder, eller har de noggrannare kontroller där?
kilroy
När jag får tid ska jag starta en tråd om hur en "arabisk prins" "köpte" 4 st splice nya M6 Coupé av en tysk auktoriserad BMW-handlare i september 2008...utan att betala ett öre.

Historien är sann, jag fick historien berättad för mig av en annan tysk auktoriserad BMW-handlare som jag känner privat. På BMW AG vill man helst lägga locket på men en jurist på BMW AG har bekräftat historien.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

De hade kunnat varit liiiite försiktigare som säljare

______
Släpp koldioxiden fri
Hur gick det med C63:an? Den verkar kommit till rätta enl TransportS.
am
192
amcool
X4 m40i
Ford Focus
Vi vill höra prins-historien:)
Startat tråd om det än?
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Hur var det med prinsen nu då? .-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.