|
|
|
|---|---|
| Har precis fått ny framruta på bilen och ser tendenser till fabriksfel...glast liksom vågar sig och vaggar man blicken i sidled så ser man hur träd och dylikt "rör sig" i rutan. Detta måste väl vara helt oacceptabelt och bara åka tillbaka och få en ny monterad? Det är inga stora defekter och märks väl inte under normal körning om man inte tänker på det men ändå helt klart synligt. | |
|
Klart du ska ha en ok ruta, och tillbaka och hävda din rätt bara //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
kilroy |
Låter som ett solklart fall av reklamation. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
| Reklamation! Det är ju livsfarligt att åka runt med optiska fel på rutan. | |
|
Det måste vara sämre glas nuförtiden. Har knappt sett en enda nyare bil utan dessa optiska fel. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Uppfattar dagens glas som mjukare oxå... Det blir fasligt lätt stenskott av minsta lilla dammkorn. Vilket inte var fallet med lite äldre bilar. Kanske beror det på att man numera sandar istället vad vet jag men dom är väldigt känsliga rutorna. Har för mig att jag läst nån stans att anledningen till att rutorna är lite vågiga är att dom inte får härda ordentligt utan transporteras iväg genast. Glas är, trots att det känns hårt, ett levande material. Men inte fasen ska man behöva acceptera dåligt glas!!! Reklamera! Niklas Fransosen |
|
| Har idag fått en ny framruta utan ovan nämnda defekt, MEN den hade någon märklig hinna som enligt montören inte gick att få bort. Så jag fick ny tid nästa vecka för ytterligare en ny framruta...OFLYT! | |
|
FEL x 2??? känns som han tar hem 2a sortering som han säljer till fullpris. |
|
| Ja, jag vet inte vad jag skall tro riktigt. Men vi får hoppas på 3:e gången gillt... | |
| Monterade ny vindruta på E30:an som jag köpte på blocket för 1300kr. satt perfekt. 1 timmes jobb och jag sparade 900 i.s.t.f. att ta det på försäkringen. Inga vågor här inte. | |
| Men en ruta till en e30 kan vem som byta för den sitter enbart med en killist, på alla moderna bilar är den limmad och en bärande del av karossen. Det är inte vilket lim som helst utan ett som enbart används för detta syfte och är godkänt av FB. | |
| Son of a b****! Tror ni inte att det är fel på TREDJE rutan också. Enligt montören så var denna sista en BMW originalruta men loggan var bortslipad från glaset eftersom han trodde att leverantören "inte hade rätt att kränga BMW originaldelar". Luktar ju felsortering lång väg eller hur? Nu skall jag fanimej ha original...kan man inte kräva det förresten? Alla rutor jag hittills fått har varit andra tillverkare. Fan vad sne jag är nu.... | |
|
Känns onekligen som han tar hem 2a sortering som han säljer till fullpris! Vilken firma är det och var ligger den? |
|
|
klart det är 2a sortering. att "märket" är bortslipat tyder ju på att tillverkaren inte vill skylta med sitt namn på B-prylar. skulle tro att tillverkarna har hyffsade kvalitetskontroller innan dom släpper iväg några rutor. det här måste vara en skojare som köper upp skit för en spottstyver och sedan kränger till fullpris. Med andra ord blåser han både konsument och försäkringsbolag på $$$ |
|
| Anledningen till att moderna rutor spricker lättare än förr ,beror just på att de är limmade i karossen och utgör en bärande del av denna. Har inget med själva glasets kvalitet att göra alltså.Det är bara att bita i det sura äpplet (glaset). TP. | |
| Att glas spricker är en sak. Men att glas är vågigt har ingen som helst att göra med att rutan är limmad. | |
|
Lånar tråden lite, har som trådskaparen "vågigt" glas fast på vänster sidoruta,nån som vet om glasförsäkringen täcker detta? Har skyddsglas så dom kostar en slant. //Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.